Podstawowa i widoczna już na pierwszy rzut oka różnica to nowe wyświetlacze o lepszej rozdzielczości oraz port USB, który umożliwia o wiele łatwiejszy update wewnętrznej bazy danych. Zmiany nie ograniczyły się jednak tylko do interfejsu…
Pas ogrzewający zbiornik z czynnikiem został zastąpiony innowacyjnym autonomicznym systemem utrzymującym stałe wysokie ciśnienie. Stacje mają teraz także nową pompę próżniową, która jest wydajniejsza w praktycznych zastosowaniach. Obecnie jej wydajność nominalna wynosi 50 l/min.
– W przypadku samochodów niemieckich producentów (Daimler, BMW, VW) nie ma potrzeby obniżania ciśnienia w układzie klimatyzacji do 0,01 mbar, skoro nawet w czasie montażu fabrycznego ciśnienie ograniczane jest do 5 mbar. Ważniejsze, by utrzymać je przez rekomendowane min. 20 minut, a optymalnie nawet 40 min – tłumaczy Krzysztof Szabłowski z Valeo Service Eastern Europe.
Stacje ClimFill Easy, Pro i Pro HFO w najnowszej wersji mają nowe numery katalogowe – odpowiednio 625201, 625202 i 625295. Numery katalogowe poprzednich wersji zaczynają się od 710.
Gama stacji do obsługi klimatyzacji Valeo składa się z trzech podstawowych modeli (Easy, Pro i Maxi), z których dwa niższe występują w dwóch odmianach – do obsługi układów wyposażonych w czynnik r134a i w wersji HFO, przeznaczonych do układów z czynnikiem HFO-1234yf.
ClimFill Easy (ze zbiornikiem o pojemności 9 kg) to podstawowy model przeznaczony dla warsztatów, które chcą rozszerzyć swoją ofertę o usługę obsługi klimatyzacji. ClimFill Pro (zbiornik 18 kg) najlepiej sprawdza się w profesjonalnych warsztatach wyspecjalizowanych w obsłudze klimatyzacji. Z kolei stacja ClimFill Maxi (zbiornik 32 kg) została zaprojektowana z myślą o pojazdach ciężarowych i autobusach, dzięki czemu ma także wydajniejszą pompę próżniową i dłuższe przewody połączeniowe. Urządzenie wyróżnia także kolorowy ekran dotykowy.
Wszystkie stacje Valeo ClimFill są urządzeniami w pełni automatycznymi, działającymi w oparciu o precyzyjne parametry zawarte w dostarczonych bazach danych. Bezpieczeństwo ich użytkowania gwarantują certyfikaty TUV i PED. Można w nich stosować także oleje dielektryczne (POE) przeznaczone do układów klimatyzacji w samochodach z hybrydowymi układami napędowymi.
Komentarze