W niektórych Volkswagenach Golf VI mogą pojawiać się problemy z utratą mocy Eksperci marki HELLA radzą, co robić w takich sytuacjach.
Pojazd nie ma mocy, kod błędu p2563 – regulator ciśnienia doładowania / czujnik położenia, sygnał nieprawidłowy w pojazdach Volkswagen Golf VI z silnikiem 1.6 TDI Common Rail z lat 2009 – 2015
W wyżej wymienionych pojazdach moc silnika może ulec zmniejszeniu, w wyniku czego na zintegrowanej tablicy wskaźników zapala się lampka kontrolna silnika. W pamięci błędów modułu silnika zapisuje się kod błędu P2563. Ten kod błędu wskazuje na problem włączania turbosprężarki, ponieważ nastawnik ciśnienia doładowania turbosprężarki nie osiąga już swojej pozycji zadanej. W takim przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na system podciśnieniowy do włączania turbosprężarki.
Podczas rozwiązywania problemów w obszarze sterowania podciśnieniem należy zatem sprawdzić szczelność całego systemu. Jeśli w ramach diagnozy nie zostaną stwierdzone żadne błędu w urządzeniu peryferyjnym, możliwą przyczyną może być nieszczelność zaworu regulacji ciśnienia (odmy) w pokrywie głowicy cylindrów.
Z powodu usterki odmy nie można prawidłowo regulować ciśnienia w skrzyni korbowej.
W celu dalszej kontroli zalecamy następujący sposób postępowania:
– Podłącz wąż do złącza (rys. A) na pokrywie głowicy cylindrów
– Wytwórz podciśnienie za pomocą ręcznej pompy próżniowej
Jeśli nie wytwarza się podciśnienie lub wytworzone podciśnienie nie jest utrzymywane, oznacza to usterkę odmy. W takim przypadku należy wymienić pokrywę głowicy cylindrów. W tym zakresie należy też przestrzegać instrukcji konserwacji i instrukcji naprawczych producenta pojazdu!
Po usunięciu przyczyny usterki należy skasować pamięć błędów, a następnie przeprowadzić jazdę próbną.
WSKAZÓWKA
Należy zawsze przestrzegać instrukcji naprawy producenta pojazdu!
źródło: HELLA Tech World
Komentarze