Ewolucja w Klimatyzacji Samochodowej: urządzenia WAECO na R456a czyli zamiennik dla R134a oraz rozwiązania do obsługi R744.

17 kwietnia 2024, 23:48

WAECO ASC 6300 G stała się pierwszym na świecie urządzeniem serwisowym do klimatyzacji zatwierdzonym przez instytut badawczy (TÜV Nord) do użytku z czterema czynnikami chłodniczymi: R134a, R1234yf, R513A oraz R456A. Ta innowacyjna jednostka serwisowa została zaprojektowana w taki sposób, aby można ją było dostosować do konkretnych potrzeb. Możliwość dostosowania uzyskano poprzez wykorzystanie dedykowanego zestawu węży dla każdego czynnika chłodniczego oraz dedykowanego programowania urządzenia zależnie od używanego czynnika.

Czynniki R513A i R456A mają być używane jako tzw. substytuty w systemach klimatyzacji samochodowej R134a, ponieważ dostępność czynnika R134a zostaje stopniowo ograniczana. Jest to spowodowane regulacjami dotyczącymi gazów fluorowanych, które przewidują dalsze ograniczenia w kwotach dozwolonego importu. W związku z tym, czynnik R134a będzie coraz trudniej dostępny i droższy.

Dzięki urządzeniom WAECO z poczwórną certyfikacją, firma wspiera możliwość przejścia na bardziej przyjazne dla klimatu czynniki chłodnicze. Takie działania nie tylko przyczyniają się do zwiększenia efektywności energetycznej, ale również są krokiem naprzód w dbaniu o lepszą przyszłość dla naszej planety.

Nowy analizator dla serii WAECO ASC6000 – bezpieczeństwo i precyzja dla warsztatów

W odpowiedzi na rosnące wyzwania związane z obsługą systemów klimatyzacji samochodowej, firma WAECO wprowadza na rynek nowe narzędzie – analizator czynnika chłodniczego dla swojej aktualnej serii urządzeń serwisowych ASC6000. Jest to rozwinięcie dobrze znanych analizatorów z naszych wcześniejszych modeli do obsługi czynników R134a i R1234yf.

Analizator ten jest urządzeniem zewnętrznym, które montuje się do jednostki serwisowej klimatyzacji od zewnątrz, co oznacza, że działa niezależnie – nie jest zintegrowany z wewnętrznym obiegiem A/C. Połączenie elektryczne oraz komunikacja odbywa się za pośrednictwem urządzenia ASC, a wyniki są wyświetlane na jego ekranie oraz mogą być dokumentowane poprzez wydruk.

Instalacja analizatora przez użytkownika jest możliwa, dzięki szczegółowej instrukcji obsługi, a jednostki serwisowe serii 6000 ASC są już przygotowane na tę opcjonalną dodatkową funkcję. Po instalacji, przy włączeniu urządzenia ASC, dostępny jest dodatkowy program „Analiza gazu”. Wybór tego programu rozpoczyna automatyczny proces analizy, podczas którego operator jest kierowany przez komunikaty wyświetlane na ekranie ASC.

Podczas analizy, użytkownik łączy port niskiego ciśnienia z systemem klimatyzacji pojazdu i potwierdza ten krok. Analizator pobiera próbkę czynnika chłodniczego i określa jego skład procentowy w komórce pomiarowej na podczerwień. Sensor tlenu w analizatorze określa także zawartość tlenu w próbce, co pozwala ocenić, czy system klimatyzacji został w pełni opróżniony.

Analizowane i wyświetlane komponenty to między innymi:

  • R1234yf,
  • R134a,
  • R22,
  • HC (węglowodory, gazy łatwopalne),
  • Powietrze,
  • Gazy niespecyfikowane.

Wynik można odczytać na wyświetlaczu i jest również wydrukowany. Użytkownik decyduje o dalszych krokach. Wysokie stężenie HC, na przykład propanu i butanu, w połączeniu z tlenem może być wybuchowe, jeśli dojdzie do iskry zapłonowej. Z kolei bardzo wysoka zawartość powietrza i tlenu może oznaczać, że system nie został właściwie opróżniony.

Jako że analiza jest przeprowadzana przez zewnętrzne urządzenie, pracownik warsztatu musi w każdym przypadku zdecydować, czy czynnik chłodniczy może być odzyskany, czy należy wybrać inną metodę. To nowe narzędzie jest przeznaczone dla naszych urządzeń z serii ASC 6000. Starsze modele nie są z nim kompatybilne, jednak nadal oferujemy własne zewnętrzne moduły do analizy czystości R134a i R1234yf, zapewniając warsztatom narzędzia niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i dokładności w swojej pracy.

Zestaw modernizacyjny CO2 dla warsztatów samochodowych

Od 2017 roku niektórzy niemieccy producenci samochodów zaczęli stosować ekologiczny czynnik chłodniczy CO2 (R744) w różnych seriach modelowych. Pomimo że obsługiwana liczba pojazdów z systemami klimatyzacji CO2 jest jeszcze niewielka, zauważalnie rośnie. Pierwsze pojazdy z systemami klimatyzacji CO2 osiągają wiek, w którym przechodzą z autoryzowanych serwisów do niezależnych warsztatów. Do tej pory inwestycja w specjalistyczną jednostkę serwisową R744 nie była opłacalna dla każdego niezależnego warsztatu, biorąc pod uwagę koszty wynoszące od około 30 000 do 45 000 złotych za specjalistyczne urządzenie.

W odpowiedzi na te wyzwania, WAECO oferuje efektywne i znacznie tańsze rozwiązanie dla obsługi pojazdów z systemem R744: nowy zestaw modernizacyjny CO2. Od stycznia 2011 roku, dyrektywa UE zakazała stosowania czynników chłodniczych o potencjale ocieplenia klimatu (GWP) większym niż 150 w systemach klimatyzacji pojazdów. W poszukiwaniu alternatyw, niektórzy producenci zwrócili się ku dwutlenkowi węgla w wybranych modelach. CO2, z wartością GWP równą 1, jest 1430 razy mniej szkodliwy dla środowiska niż R134a i posiada dużą zdolność chłodzenia, będąc jednocześnie dostępnym na całym świecie w dużych ilościach za niską cenę.

Mimo przekonujących zalet, obsługa systemów klimatyzacji R744 wiąże się z wyzwaniami. Warsztaty muszą zwracać uwagę na wysokie ciśnienia robocze, które są około cztery razy wyższe niż w tradycyjnych systemach z R134a. Z tego powodu wymagane jest specjalistyczne wyposażenie, głównie ze względów bezpieczeństwa.

Nie jest jednak konieczne posiadanie dedykowanego urządzenia serwisowego dla CO2. Wiele warsztatów posiada już przynajmniej dwie jednostki serwisowe klimatyzacji – dla R134a i R1234yf. Aby sprostać specjalnym wymaganiom R744, zwłaszcza wysokim ciśnieniom, wystarczy odpowiednio zaprojektować węże i złącza.

Nowy zestaw modernizacyjny CO2 od WAECO umożliwia dostosowanie dowolnej obecnej jednostki serwisowej klimatyzacji WAECO do obsługi systemów R744 w kilku prostych krokach. Głównym składnikiem zestawu jest precyzyjny rozdzielacz czterodrożny wykonany z tytanu, kompletny z manometrami i wysokiej jakości wężami serwisowymi wytrzymującymi ciśnienie robocze od 120 do 140 barów. Zestaw zawiera również bezobsługową wagę czynnika chłodniczego. Wszystkie komponenty przechowywane są w poręcznych walizkach, co pozwala zachować porządek i cenne miejsce w warsztacie.

Dzięki temu rozwiązaniu, WAECO umożliwia warsztatom niezależnym dostosowanie się do nowych wymagań rynkowych bez konieczności ponoszenia dużych wydatków na specjalistyczne urządzenia, zwiększając ich konkurencyjność i zdolność do obsługi nowoczesnych systemów klimatyzacji.

Proces zakupu i eksploatacji urządzeń Waeco – od prezentacji po bieżącą obsługę

Firma Waeco to niemiecka marka znana z 50-letniego doświadczenia w branży i współpracy z producentami pojazdów, oferuje swoim klientom unikalną możliwość prezentacji urządzeń bezpośrednio w warsztacie. Dzięki temu, potencjalni nabywcy mogą przetestować urządzenia w realnych warunkach pracy, co jest szczególnie cenne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

  1. Umówienie się na prezentację i bezpłatne testy urządzenia. Proces współpracy z Waeco rozpoczyna się od umówienia się na bezpłatne testy urządzenia, co pozwala klientom na bezpośrednią ocenę funkcjonalności i jakości oferowanego sprzętu. Umówienie testów pod numerem telefonu 22 602 06 87 lub sales.pl@waeco.com
  2. Przygotowanie oferty zakupowej. Po demonstracji urządzenia, opiekun handlowy z ramienia dystrybutora przygotowuje indywidualną ofertę zakupową, dostosowaną do potrzeb klienta, z opcją zakupu za gotówkę lub na raty.
  3. Uruchomienie urządzenia i szkolenie z zakresu F-gaz. Kiedy klient podejmuje decyzję o zakupie, przedstawiciel Waeco przyjeżdża na miejsce, aby przeprowadzić pierwsze uruchomienie urządzenia oraz podstawowe szkolenie z obsługi. Jeśli klient nie posiada jeszcze certyfikatów F-gaz, Waeco oferuje możliwość przeprowadzenia niezbędnego szkolenia w warsztacie klienta, zakończonego zaświadczeniem o odbytym szkoleniu F-gaz.
  4. Stały kontakt i wsparcie techniczne. Od momentu uruchomienia urządzenia klient może liczyć na ciągły kontakt i wsparcie techniczne, co zapewnia szybką pomoc w przypadku wszelkich pytań czy problemów technicznych. Kontakt możliwy jest pod numerem telefonu 22 602 06 88 lub adresem e-mail: service.pl@waeco.com
  5. Gwarancja i urządzenie zastępcze. Waeco zapewnia 36-miesięczną gwarancję na swoje urządzenia, a w przypadku awarii oferuje urządzenie zastępcze, co minimalizuje przestoje w pracy warsztatu.

Zaawansowane technologicznie urządzenia Waeco, które są obecne zarówno w autoryzowanych serwisach, jak i niezależnych warsztatach, odzwierciedlają zaangażowanie firmy w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań dla branży motoryzacyjnej. Proces zakupu i eksploatacji sprzętu jest zaprojektowany tak, aby maksymalnie upraszczać i usprawniać pracę serwisów samochodowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nowoczesnych technologii i fachowego wsparcia.

Artykuł sponsorowany Dometic

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!