Firma ZF wyprodukowała ponad trzy miliony silników, które są wykorzystywane na całym świecie w pojazdach elektrycznych. Oferta ZF obejmuje szerokie spektrum zastosowań w zakresie elektryfikacji pojazdów: od samochodów osobowych z napędem wyłącznie elektrycznym i hybryd typu plug-in po napędy elektryczne do pojazdów użytkowych. Osiągnięcie kolejnego kroku milowego w wolumenie produkcji potwierdza dążenie firmy do ograniczenia zależności od silników spalinowych, a także transformację w kierunku elektromobilności.
Globalny popyt na napędy elektryczne do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych szybko rośnie — podobnie jak produkcja ZF:
– W ciągu zaledwie 18 miesięcy podwoiliśmy produkcję silników elektrycznych z niespełna półtora miliona do trzech milionów. Dzięki wysoce zautomatyzowanym, elastycznym objętościowo i modułowym systemom, jesteśmy w stanie obsługiwać naszych globalnych klientów zgodnie z ich wymaganiami — wyjaśnia Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF.
Dalsze innowacje dla większej wydajności i zasięgu
Dane produkcyjne i prognozy jasno pokazują, że ZF z powodzeniem realizuje transformację w kierunku elektromobilności. Firma ZF ogłosiła już, że opracuje bezmagnetyczny silnik elektryczny I²SM — oddzielnie wzbudzaną maszynę synchroniczną z indukcyjnym transferem energii – do produkcji seryjnej. W przeciwieństwie do bezmagnetycznych koncepcji dostępnych obecnie na rynku jest on wyjątkowo kompaktowy i ma najwyższą gęstość mocy i momentu obrotowego.
Firma ZF niedawno zademonstrowała potencjał nowych rozwiązań ZF w zakresie dalszej wydajności, a tym samym zwiększenia zasięgu w elektromobilności dzięki napędowi elektrycznemu EVSys800: Prototyp jest o 35 procent lżejszy niż obecne napędy elektryczne i zmniejsza emisję CO2 podczas produkcji i eksploatacji o 20 procent. Innowacyjne technologie uzwojenia stojana, nowa koncepcja chłodzenia i kompaktowa konstrukcja umożliwiają te znaczące kroki optymalizacyjne.
Zakłady produkcyjne na całym świecie
Firma ZF produkuje już silniki elektryczne w lokalizacjach w Azji i Europie; a obecnie trwa proces budowy zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej. W ten sposób firma obsługuje główne rynki motoryzacyjne z następujących lokalizacji: Hangzhou i Shenyang (Chiny), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Niemcy), Trnava (Słowacja), Saltillo (Meksyk) i Gray Court (USA).
Zdolności produkcyjne zakładów wytwarzających silniki elektryczne w istniejących lokalizacjach są obecnie rozszerzane, aby wspierać cele klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu.
Komentarze