Katalog części jest niezbędnym narzędziem dla warsztatów samochodowych. Marka Delphi doskonale rozumie nietypowe wyzwania, przed którymi każdego dnia stają mechanicy. Wprowadzone przez Delphi nowe ulepszenia w zakresie katalogowania ułatwiają precyzyjny wybór części, a przede wszystkim sprawiają, że mechanicy mają jeszcze lepszy dostęp do z zasobów wspierających montaż i naprawę.
Dlaczego mechanicy potrzebują wszechstronnego katalogu części?
Wybór odpowiednich części to pozornie prosty, lecz kluczowy dla jakości pracy etap w procesie naprawy. To właśnie tutaj, w katalogach części, może kryć się sukces lub porażka pierwszego kroku. Mechanicy muszą precyzyjnie dobierać części do wymiany, jednak w praktyce często dysponują ograniczonym czasem i zasobami na upewnienie się, że dokonują właściwego wyboru.
Niewłaściwie prowadzone katalogi mogą znacząco skomplikować ten proces. Nieuporządkowana baza danych może wydłużyć czas wyszukiwania i doprowadzić do błędów przy zamawianiu części. Z kolei wybór niewłaściwej części może spowodować dalsze opóźnienia, zmuszając klientów do dłuższego oczekiwania na zakończenie naprawy. Z drugiej strony natomiast, znalezienie właściwej części i jej szybki montaż zyskuje uznanie klientów.
Oto, czego możesz się spodziewać po ulepszeniach w katalogu Delphi:
- Partnerstwo z Wiodącym Dostawcą Katalogów w Europie
Delphi posiada status Premier Data Supplier u TecAlliance, wiodącego dostawcy katalogów części zamiennych w Europie. TecAlliance korzysta z rozwiązania TecDoc®, które jest powszechnie uważane za standard branżowy w dziedzinie katalogowania i danych dotyczących części zamiennych.
Co sprawia, że TecDoc® cieszy się taką renomą? Przede wszystkim, posiada przyjazny interfejs, który umożliwia mechanikom i dostawcom części przeszukiwać całą bazę danych, korzystając z różnych kryteriów. Mogą oni szukać części specyficznych dla danego kraju lub używać międzynarodowych terminów wyszukiwania.
Dodatkowo, możliwość wyszukiwania przy użyciu numeru rejestracyjnego pojazdu oraz numeru VIN pomaga szybko zweryfikować, czy mechanik dokonał właściwego wyboru części. Ta funkcja usprawni proces selekcji i wyeliminuje ryzyko opóźnień związanych z zamówieniem niewłaściwej części.
- Elementy multimedialne, które wzbogacają katalog części.
Po pierwsze, Delphi dołącza zdjęcia części w widoku 360 stopni dla rozwijających się grup produktowych. Zdjęcia te ułatwią wizualne rozpoznanie i pozwolą podjąć szybką decyzję czy produkt dopasowany jest do danego pojazdu. Dodatkowo, taki format pomaga mechanikom w ocenie ewentualnych uszkodzeń bieżącej części oraz umożliwia klientowi łatwiejsze zrozumienie sytuacji.
Kolejnym elementem w bibliotece multimedialnej Delphi jest zbiór filmów instruktażowych. Badania Delphi przeprowadzone wśród 4000 warsztatów wykazały, że wiele z nich wykorzystuje filmy, aby uzyskać wskazówki dotyczące montażu konkretnych części. Mechanicy często mają ograniczony czas na wykonanie naprawy, dlatego filmy są idealnym rozwiązaniem. Są one znacznie łatwiejsze do przyswojenia niż tradycyjne instrukcje i umożliwiają śledzenie procesu krok po kroku, z możliwością zatrzymania w razie potrzeby. Przede wszystkim dostarczają wielu przykładów i konkretnych wskazówek dotyczących montażu. Firma Delphi opracowała specjalną serię filmów instruktażowych, które są teraz widoczne w TecDoc®. Dzięki tym wskazówkom instruktażowym mechanicy otrzymują cenne porady dotyczące montażu części zamiennych
- Rozszerzona baza danych XREF
Wszechstronna baza referencji krzyżowych (ang. cross-reference) odgrywa kluczową rolę w identyfikacji odpowiednich części zamiennych. Zdając sobie z tego sprawę, Delphi stale pracuje nad rozwijaniem i ulepszaniem swojej bazy danych. W 2022 roku dodanych zostało ponad 10 000 nowych referencji krzyżowych, a w 2023 planowane jest dodanie kolejnych 20 000, zapewniając mechanikom potrzebne wsparcie w znalezieniu właściwych części, w odpowiednim momencie. Dzięki tysiącom nowych pozycji w tym systemie, proces wyszukiwania jest znacznie prostszy.
- Nowy katalog na stronie internetowej
Współpraca z TecDoc® to nie jedyny sposób na znalezienie części i dostęp do zasobów multimedialnych wspomagających ich identyfikację oraz montaż. Delphi wprowadza własny katalog, który już wkrótce będzie dostępny bezpośrednio na stronie internetowej marki, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej.
Wyszukując części przy użyciu numeru rejestracyjnego, mechanicy w niektórych regionach Europy będą mogli znaleźć szczegółowe informacje o każdej części i jej zaletach. Delphi w swoim katalogu zamieszcza również materiały marketingowe, a także dostępne do pobrania materiały informacyjne i instrukcje.
W pełni wykorzystaj ulepszenia katalogu Delphi
Delphi oferuje nie tylko dostęp do szczegółów technicznych o zamiennych częściach samochodowych. Ulepszenia marki w zakresie katalogowania sprawiają, że mechanicy mogą znaleźć potrzebne części, dopasować je do konkretnych pojazdów i uniknąć błędów podczas zamawiania. Nieustannie szukając rozwiązań na problemy dnia dzisiejszego, Delphi idzie o krok dalej, udostępniając zasoby takie jak zdjęcia 360 stopni i filmy instruktażowe, które pomogą w wyborze i usprawnią proces naprawy.
Komentarze