Podczas targów Automechanika Frankfurt 2022, firma HELLA zorganizowała konferencję prasową, w czasie której zaprezentowała nowe grupy produktowe oraz koncepcje, które wkrótce wprowadzi na rynek części i napraw. Oferta rozszerzy się m.in. o elementy układów wydechowych, wytwarzanych przez firmę Faurecia.
Większość opisanych poniżej zmian ma związek z niedawną integracją firm HELLA oraz FAURECIA (więcej informacji tutaj), której efektem jest utworzenie spółki FORVIA.
Nowy serwis naprawczy dla niezależnych warsztatów w ramach HELLA Tech World
HELLA Tech World to znana i rozpowszechniona na rynku platforma techniczno-szkoleniowa HELLA. W ramach integracji z firmą Faurecia, platforma zostaje rozszerzona o nowy serwis naprawczy Clarion Europe dla niezależnych warsztatów. HELLA zamierza w ten sposób promować filozofię naprawy zamiast wymiany – dla obniżania kosztów i ochrony środowiska. Portal jest dostępny bezpłatnie i oferuje mechanikom samochodowym obszerną wiedzę ekspercką, listy kontrolne i instrukcje dotyczące napraw elektroniki samochodowej, której producentem jest Clarion.
3 300 zestawów układów wydechowych zasila aftermarketową ofertę HELLA
Współpraca HELLA i Faurecia otwiera nową drogę do poszerzania oferty na rynku wtórnym. Około 3300 różnych zestawów układów wydechowych Faurecia Service zostanie udostępnionych klientom za pośrednictwem organizacji HELLA Aftermarket. HELLA będzie tym samym posiadać ofertę z ponad 26 000 referencji tożsamych z produktami z rynku OE. Nowości będą dostępne w ramach czterech grup produktowych: filtry cząstek stałych (DPF), katalizatory, tłumiki i rury wydechowe. Wsparciem oferty będą także urządzenia diagnostyczne HELLA Gutmann, pomocne przy diagnozowaniu awarii układu wydechowego, a także czujniki z dotychczasowej oferty HELLA.
Automatyczna diagnostyka od HELLA Gutmann
HELLA zaprezentowała także nowe rozwiązania diagnostyczne spod marki Gutmann. Chodzi o automatyczną diagnostykę usterek, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i technologii Big Data. Usługa ma pozwolić warsztatom oszczędzać cenny czas.
„Automatyczna diagnostyka” to inteligentny, stale samodoskonalący się system, który generuje statystycznie potwierdzone wyniki diagnostyczne. Opiera się na około dwóch miliardach historycznych kodów usterek i około pięciu milionach rozwiązań problemów zarejestrowanych przez Technical Call Center w Hella Gutmann. Obecnie automatyczna diagnostyka jest w stanie zidentyfikować uszkodzony element w około 80 procentach wszystkich istotnych przypadków diagnostycznych. Trend jest zatem pozytywny.
Proces diagnostyczny rozpoczyna się od automatycznej identyfikacji pojazdu i odczytu kodów usterek. Kolejny etap to identyfikacja statystycznie najbardziej prawdopodobnej przyczyny usterki. Integracja automatycznej diagnostyki z oprogramowaniem mega macs SDI jest planowana na koniec roku 2022 r.
Tester mega macs będzie mógł automatycznie wybierać kolejny krok diagnostyczny w każdym przypadku. Za pomocą sztucznej inteligencji wybierze najkrótszą drogę dla każdej diagnozy systemu. Sprawdzi, jakie wyposażenie jest zainstalowane w pojeździe i jakie parametry są istotne dla procesu diagnostycznego. Będzie w stanie podjąć właściwą decyzję dotyczącą kolejnych kroków diagnostycznych – bardzo podobnie do samouczącej się automatycznej skrzyni biegów, która wybiera odpowiedni bieg w zależności od sytuacji. Mechanik może śledzić automatyczne kroki w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu i w razie potrzeby przejąć kontrolę nad urządzeniem.
HELLA z ideą “wszystko z jednego źródła” także dla aut elektrycznych i jazdy zautomatyzowanej
HELLA pozycjonuje się jako dostawca kompleksowych rozwiązań na rynku wtórnym, opierając się na rozległym doświadczeniu w zakresie oryginalnego wyposażenia. Firma podczas targów Automechanika zaprezentowała swoje podejście, oparte na proponowaniu partnerom na rynku wtórnym wsparcia w czasie transformacji, związanej z elektromobilnością. HELLA chce oferować maksymalną ilość rozwiązań z jednego źródła: od inteligentnej diagnostyki i opcji kalibracji po szkolenia, informacje o produktach i montażu oraz dopasowywanie części zamiennych. Ważnym elementem tego wparcia jest rozbudowywany portal HELLA Tech World oraz szkoleniowa Akademia HELLA.
– Asortyment produktów HELLA na rynku wtórnym obejmuje już ponad 700 produktów dla e-mobilności. Jesteśmy również bardzo dobrze przygotowani do jazdy zautomatyzowanej. Produkty HELLA obejmują już około 60 procent zastosowań w systemach wspomagania kierowcy. A liczba ta wciąż rośnie. – powiedział Stefan van Dalen, który odpowiada za globalną działalność firmy HELLA na rynku wtórnym.
Komentarze