VW Sharan: Zapalająca się lampka kontrolna silnika

24 marca 2017, 10:32

W przypadku pojazdów VW Sharan 7M6 / 7M9, napędzanych silnikiem 1.9 TDI AUY, kierowcy zgłaszają spadek mocy w fazie przyspieszania i zapalającą się lampkę kontrolną silnika (MIL). Przyczyną jest niedostateczna jakość styku.

Oprócz wymienionych objawów, mogą zostać zapisane kody błędów:  P0225, P0226, P0227, P0228, P1630, P1631, P1632, P1633, P1634, P1639, P2122, P2123, P2127, P2128, P2135, P2138. Wszystkie one dotyczą problematyki otoczenia czujnika pedału gazu (zdjęcie 1).

W tym przypadku przyczyną opisanego wyżej problemu jest niedostateczna jakość styku w połączeniu z czujnikiem pedału gazu i wtyczką (zdjęcie 2).

Rozwiązanie problemu:

Sprawdzić złącze wtykowe pod kątem uszkodzonych lub skorodowanych pinów wtyczki (zdjęcie 2, zdjęcie
3), w razie potrzeby wymienić. Części zamienne:

  • przewód pojedynczy: 000 979 025 EA
  • łącznik obciskany: 000 979 940

Sprawdzić działanie czujnika pedału gazu (przeprowadzić kontrolę szumów lub kontrolę potencjometryczną przy oscyloskopu), w razie potrzeby wymienić.

Porada pochodzi z portalu HELLA Tech World. Więcej wskazówek dotyczących naprawy i diagnostyki pojazdów można znaleźć na stronie www.hella.com/hella-tech-world-pl-pl/.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!