Właściciel Peugeota 307 skarżył się, że silnik jego pojazdu nie ma wystarczającej mocy i czasami występuje nadmierne dymienie z układu wydechowego. Kierowca zauważył, że przewody powietrza sytemu turbosprężarki nie są twarde, a jeden z nich na skutek podciśnienia jest płaski.
Sprawą zajęli się serwisanci z firmy Turbos Hoet. Nie pierwszy raz słyszeli o tego rodzaju problemie. Przede wszystkim postanowili sprawdzić, który przewód właściciel auta ma na myśli, ponieważ system dolotu powietrza składa się głównie z trzech części. Jeden przewód łączy filtr powietrza z turbiną, kolejny turbinę z intercoolerem, a trzeci biegnie od intercoolera do silnika. W tym przypadku problem dotyczył właśnie tej ostatniej części.
Pozostałe przewody twardniały, kiedy mechanik zwiększał obroty. Najwyraźniej turbosprężarka nie mogła przepchnąć powietrza przez intercooler. Silnik potrzebował więcej powietrza niż w rzeczywistości dostawał, dlatego powstało podciśnienie i wąż zamiast twardnieć robił się płaski.
Naprawa
Serwisanci doradzili mechanikowi, zajmującemu się autem ominięcie intercoolera, łącząc jego wlot i wylot za pomocą przewodu. Jest to możliwe w tym typie silnika. Niestety problem nie został wyeliminowany. Stwierdzono, że najwyraźniej usterka usytuowana jest gdzie indziej – w przewodzie łączącym intercooler z kolektorem dolotowym.
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że przewód jest rozwarstwiony od wewnątrz. Takie przewody składają się z kilku warstw. Powietrze pchane przez turbinę zatrzymywało się właśnie pomiędzy tymi warstwami, dlatego przewód robił się płaski.
Przy takich awariach ważne jest, aby iść krok po kroku i określić, który z przewodów jest winny powstawaniu podciśnienia. Jeśli jest to przewód od filtra powietrza do turbosprężarki, problemem jest filtr, a kiedy dzieje się tak z przewodem od intercoolera do silnika, winny jest zazwyczaj intercooler. Jednak jak pokazuje ten przypadek istnieją odstępstwa od reguł. Najlepiej jest przeprowadzić dogłębną analizę przed wymianą jakichkolwiek elementów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 2 marca 2017, 8:26 4 -2
robił się płaski bo go powietrze rozpychało pomiędzy warstwami ???
Odpowiedz