Jak wytwarza się kute tłoki?

Przy grubszej zabawie z tuningiem mechanicznym, jedną z pierwszych myśli jaka dopada właściciela samochodu jest – zakuć silnik. Nie żyjemy jednak w średniowieczu i rola kowala została mocno ograniczona. Obecnie kute elementy silnika są wytwarzane w zupełnie inny sposób. 

Kute tłoki wyróżniają się drobniejszą mikrostrukturą w porównaniu z tłokami odlewanymi, pomimo wykorzystania tego samego materiału użytego do produkcji. Sposób wytwarzania przyczynia się do zwiększonej wytrzymałości, a także możliwości produkowania mniejszych ścianek co wpływa na redukcję wagi.

Podczas produkcji na większą skalę stosuje się np. kucie wielowykrojowe w jednej matrycy. Materiałem jest odcinek walca, który zostaje poddany obróbce termicznej, następnie sprasowany do odpowiedniego kształtu oraz wyrzeźbiony i spolerowany.

Sposób produkcji tych małych cudeniek zobaczycie na poniższym filmiku:

 

 

 

 

Tak naprawdę kucie należy do jednej z najstarszych metod obróbki metalu. Obecnie jest w niemal w zupełności zmechanizowane, niegdyś była to domena kowalskich mistrzów.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 5 sierpnia 2017, 23:40

Tyle maszyn, taka dokładność a bez gościa z pilnikiem i tak się nie obejdzie;)

0 0 odpowiedz