Które opony wypadły najlepiej w najnowszych testach?

W tym roku na rynku pojawiło się wiele oponiarskich nowości. Eksperci z firmy Oponeo przyjrzeli się wynikom najnowszych testów, by sprawdzić, które z produktów przygotowanych na sezon letni posiadają najlepsze właściwości jezdne.

Opony pod lupą ekspertów

Wyniki przeprowadzanych rokrocznie testów opon mają pomóc zarówno kierowcom, jak i sprzedawcom (którzy doradzają w tym zakresie swoim klientom). Dużym autorytetem w zakresie testów cieszy się niemiecka organizacja ADAC oraz tygodnik Autobild. Na całościową ocenę w teście Autobild składają się: poziom komfortu, ścieralność, poziom hałasu, długość drogi hamowania czy też stopień zużycia. Po przeanalizowaniu wyników z każdej kategorii, w pierwszej dziesiątce rankingu na 2017 rok znalazły się następujące modele :

1)            Continental Premium Contact 6,

2)            Dunlop SportMaxx RT 2,

3)            Falken Azenis FK510

4)            Pirelli Cinturato P7 Blue

5)            Hankook Ventus Prime 3 K125

6)            Fulda SportControl 2

7)            Bridgestone Turanza T001 Evo

8)            Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

9)            Michelin Primacy 3

10)         Uniroyal Rainsport 3

W powyższym zestawieniu widać, że mimo wysokich pozycji sprawdzonych i znanych modeli opon jak Dunlop SportMaxx RT 2  lub Pirelli Cinturato P7 Blue, prym wiodą jednak tegoroczne nowości. Na czele listy znalazł się nowy model Premium Contact 6 od Continental, na szóstym miejscu uplasował się SportControl 2 od Fuldy, tuż za nim z miejscem 7 Turanza T001 Evo i z miejscem 8 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Warto zauważyć, że na rynku są także nowości, które nie załapały się jeszcze na tegoroczne testy. Należą do nich między innymi: Bridgestone DriveGuard oraz Michelin Pilot Sport 4S.

Wybór opony a preferencje i priorytety

Według testów przeprowadzonych przez AutoŚwiat.pl dla opon w rozmiarze 225/50 R17, tylko co trzecia dostępna na rynku opona spełnia wymogi i jest godna polecenia. Wybór opony zależy jednak od sposobu jazdy, auta, osiąganych prędkości, warunków atmosferycznych i klimatycznych, a w szczególności od preferencji. Przykładowo jeśli mieszkamy na południu Włoch i używamy auta głównie na dojazdy do pracy, nie ma naglącej potrzeby by opona osiągała znakomite wyniki w testach na mokrej nawierzchni z uwagi na małą ilość opadów. Inna sytuacja będzie w Anglii, gdzie klienci kierując się bezpieczeństwem przy wzmożonych opadach deszczu, będą szukali opony, która świetnie zda test na aquaplanning. Wyjściowym kryterium, które musiało zostać spełnione, aby opona mogła zostać dopuszczona do dalszej fazy testów, była właśnie droga hamowania na suchej i mokrej powierzchni.

Pod względem prowadzenia na mokrej powierzchni jezdni, najlepszy okazał się Pirelli ze średnią prędkością 79,9 km/h. Drugim miejscem podzieliły się marki: Bridgestone z wynikiem 79,7 km/h oraz Dunlop (79,7 km/h). Test sprawdzający prowadzenie na suchej powierzchni wykazał, że pierwsze miejsce zajmuje Pirelli osiągając 117,3 km/h, tuż za nim z różnicą zaledwie 0,1 km\h uplasował się Continental, a trzecia pozycja powędrowała do Falkena (116,8 km/h). W próbie aquaplaningu bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Uniroyal, który tracił przyczepność dopiero przy 93km/h. Drugie miejsce w tej kategorii przypadło marce Dunlop, której opony zachowywały przyczepność aż do 90,1 km/h. Na podium znalazł się również Goodyear z maksymalną prędkością 89,8 km/h. Zdecydowanie najtrwalsza okazała się oponiarska nowość – Premium Contact 6 od firmy Continental, z przebiegiem 39,996 km. Drugie pod względem trwałości okazały się być opony Dunlop Sport Maxx RT2 (36,592 km), a trzecie miejsce zajął model Primacy 3 od Michelin (33,221 km).

Biorąc pod uwagę jednak główne parametry tj. zużycie, opory toczenia, poziom hałasu oraz wyniki otrzymane w testach przeprowadzonych przez Autobild, śmiało można stwierdzić, że zwycięzcą obu rankingów został Continental Premium Contact 6. Zaraz za nim plasuje się Dunlop Sport Maxx RT2 a brąz w udziale przypada Falken Azenis FK510. Wyniki obu przeprowadzonych testów są więc zbieżne.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!