MEYLE oferuje teraz warsztatom moduły kołnierzy uszczelniających PTFE dla ponad 2000 zastosowań w samochodach ze zintegrowanym kołem spustowym.
Moduły kołnierza uszczelniającego nie tylko są odpowiedzialne za uszczelnienie na wale korbowym silnika, ale także zbierają dane o liczbie obrotów silnika oraz pozycji wału korbowego i ustalają do tego punkt wtrysku i zapłonu w sterowniku silnika. Słabsza jakość części prowadziłaby do przedwczesnego zużycia, którego następstwami byłyby problemy z uruchomieniem silnika, zużycie oleju i hałas. MEYLE oferuje warsztatom między innymi kołnierze wału korbowego z tworzyw sztucznych, które sprawdziły się w zastosowaniach w praktyce i wykazują się wysoką odpornością na ścieranie.
Producent z Hamburga ma łącznie w programie 16 referencji modułów kołnierzy uszczelniających według specyfikacji dostawców seryjnych dla modeli VAG. Dają się one wykorzystać dla ponad 2 000 zastosowań, miedzy innymi dla modeli VW Crafter i modeli Audi A1 do A6. Części są gotowe do montażu i składają się z dynamicznego i statycznego uszczelnienia oraz koła podającego. Warsztaty i ich klienci profitują przede wszystkim z materiałów modułów kołnierzy uszczelniających MEYLE-ORIGINAL.
Porada MEYLE dla warsztatów: Po 80 000 do 100 000 kilometrów powinno zostać sprawdzone nie tylko sprzęgło, ale także moduł kołnierza uszczelniającego i ewentualnie zostać wymieniony. Aby zapobiec wyciekowi oleju, problemom z uruchomieniem silnika lub uszkodzeniu wału korbowego, należy przy naprawie zwrócić uwagę na to, by:
- wał korbowy nie wykazywał żadnych uszkodzeń, a płaszczyzna przyłożenia była czysta,
- tuleje montażowe i transportowe zostały usunięte dopiero podczas montażu,
- koło podające nie było demontowane lub przekręcone i montaż odbywał się na sucho, a więc aby nie był stosowany żaden smar.
Komentarze