Firma DENSO wprowadziła do swojej oferty nową linię produktów. Są to czujniki ciśnienia absolutnego (MAP).
Na początek dostępnych jest 11 nowych numerów katalogowych. Znajdują one 119 zastosowań w 6 milionach pojazdów i zastępują 11 numerów katalogowych OE. Nowe czujniki DENSO mają zastosowanie głównie w pojazdach marek Honda, Subaru i Toyota. Szczegóły w poniższej tabeli:
CZUJNIK MAP | PRODUCENT | ZASTOSOWANIE | NR REF. OE |
DAP-0101 | SUBARU | LEGACY IV(03-) / FORESTER (02-) / IMPREZA (08-) | 22012AA220 |
DAP-0102 | SUBARU | TRIBECA (05-) / LEGACY IV (03-) / OUTBACK (03-09) | 22012AA230 |
DAP-0103 | SUBARU | LEGACY IV (03-) / OUTBACK (03-09) | 22627AA330 |
DAP-0104 | SUBARU | OUTBACK (09-) / FORESTER (08-) / LEGACY V (09-) | 22627AA470 |
DAP-0105 | SUBARU | FORESTER (08-) / XV (12-) / FORESTER (13-) | 22627AA510 |
DAP-0106 | HONDA | JAZZ II (02-08) / ACCORD VII (03-) / CR-V II (01-06) | 37830-PNC-003 |
DAP-0107 | HONDA | CIVIC VIII (05-) / JAZZ III (08-) / CR-V III (06-) | 37830-RNA-A01 |
DAP-0108 | TOYOTA | YARIS (05-) / AURIS (06-) / AVENSIS (09-) | 89421-26030 |
DAP-0109 | TOYOTA / LEXUS | CT (10-) / IS III (13-) / GS (12-) / PRIUS (W3) (09-) / AURIS (06-) / YARIS (10-) | 89421-47010 |
DAP-0110 | TOYOTA / LEXUS / PSA | C1 (05-) / RX (08-) / GS (12-) / 107 (05-) / AYGO (05-) / YARIS (05-) / PRIUS (W3) (09-) | 89421-52010 |
DAP-0111 | TOYOTA | LAND CRUISER (J100) (98-08) / LAND CRUISER (J200) (07-) | 89421-71010 |
Czujnik MAP mierzy ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym, aby zapewnić dokładną regulację składu mieszanki powietrza i paliwa. Kompaktowy, przystosowany do masowej produkcji czujnik próżniowy z półprzewodnikiem piezoelektrycznym. Ciśnienie jest wykrywane dzięki warstwie krzemu, którą pokryty jest chip: piezoelement wytwarza napięcie po jego odkształceniu.
Uproszczona budowa wykorzystuje metodę bezpośredniego montażu chipów. Piezoelement i obwód są montowane bezpośrednio w obudowie z polisiarczku fenylenu (PPS-G40), w celu zmniejszenia liczby komponentów do najmniejszej możliwej ilości. Chip wykorzystuje zastrzeżoną technologię redukcji szumów DENSO. Układ redukcji szumów nie wymaga żadnych dodatkowych komponentów.
Czujnik posiada przyłącze elektryczne bez lutowania (mikropołączenia drutowe). Mikropołączenia drutowe pomiędzy urządzeniami i terminalami zapewniają większą niezawodność i nie wymagają lutowania (i użycia ołowiu). DENSO opracowało specjalną strukturę powierzchni absorbującej uderzenia, aby czujnik mógł poprawnie funkcjonować w surowych warunkach panujących w kolektorze dolotowym. Dwuwarstwowa powierzchnia wykonana jest z żelu i gumy, co umożliwia stosowanie czujnika w trudnych warunkach panujących w kolektorze dolotowym.
Więcej informacji o częściach DENSO do systemów sterowania silnikiem (EMS) jest dostępnych na stronie internetowej producenta.
Komentarze