Nagły wzrost cen paliw i rosnąca inflacja dają się we znaki kierowcom. W obliczu ekonomicznych trudności, część właścicieli aut zastanawia się w jaki sposób zredukować koszty przemieszczania się. Paradoksalnie w tej sytuacji nie warto rezygnować z produktów takich jak środki do czyszczenia układu paliwowego oraz depresatory. Wyjaśniamy, dlaczego jest to istotne zwłaszcza zimą.
Dodatki do paliw – realne wsparcie silnika czy zbędny wydatek?
Ceny paliw na stacjach są nieporównywalnie wyższe niż jeszcze w 2021 r. czy wcześniej. Wielu kierowców poszukuje oszczędności w eksploatacji samochodu. Zdecydowanie złym pomysłem w tym kontekście jest rezygnacja ze stosowania wysokiej jakości dodatków do paliw lub zastępowanie ich preparatami z tzw. półki „budżetowej”. W tych nieprzewidywalnych czasach, dbanie o prawidłowy stan układu paliwowego powinno być priorytetem, choćby ze względu na rosnące ceny usług warsztatowych i rekordowy w skali ostatniego dziesięciolecia skok średniej wartości aut zarówno nowych, jak i używanych.
Dlaczego jeszcze warto dbać o układ paliwowy? W czasach, gdy dostępność surowców do produkcji paliw spada, a koszty produkcyjne rosną, ceny na stacjach paliw idą w górę. Kierowcy szukają miejsc, gdzie można taniej zatankować. Aby uniknąć przykrych niespodzianek związanych z jakością paliwa lub np. utrudnionym rozruchem silnika w zimowy poranek, warto regularnie stosować dodatki do paliw. Zadaniem tych produktów jest usuwanie zanieczyszczeń z paliwa i ochrona układu paliwowego. Które z nich są najbardziej skuteczne oraz jak i kiedy ich używać?
Depresator do paliwa – niezastąpione wsparcie w niskich temperaturach
Przy ujemnych, zimowych temperaturach samochody z silnikiem diesla miewają kłopoty z poprawnym rozruchem. Powodem jest mętnienie oleju napędowego, który jest mieszaniną specjalnie dobranych związków parafinowych, słabo tolerującą spadki temperatury. Problemem związanym z mętnieniem tego paliwa są zawiesiny, wytrącające się z jego składników. Są to te składniki mieszaniny, które przez to, że zestaliły się jako ciała stałe osadzają się na filtrze paliwa, stopniowo blokując go. W skrajnych sytuacjach filtr znacznie obniża swoją przepustowość, co może doprowadzić do jego całkowitego zablokowania i niemożliwości uruchomienia samochodu.
Jak uniknąć mętnienia oleju napędowego w baku samochodu w miesiącach zimowych? Wystarczy regularnie stosować depresator do paliwa, który skutecznie obniża temperaturę krzepnięcia oleju napędowego. W zależności od rodzaju stosowanego oleju napędowego, możemy uniknąć wytrącania się parafin nawet do temperatury -39°C. Szczególnie godnym polecenia depresatorem jest Dieselskydd Black Arrow, czyli popularna „Czarna Strzała”. To wysoce skoncentrowany, oryginalny dodatek do oleju napędowego, oparty na szwedzkiej recepturze. Zapobiega wydzielaniu się parafiny w oleju napędowym w niskich temperaturach, blokowaniu filtra i przewodów paliwowych, tym samym chroniąc układ paliwowy przed potencjalnym zagrożeniem. Wystarczy wlać go w odpowiednich proporcjach do zbiornika bezpośrednio przed tankowaniem. Black Arrow Dieselskydd jest odpowiedni dla wszystkich silników diesla oraz podzespołów w układzie paliwowym. Jego stosowanie jest bezpieczne niezależnie np. od tego, czy samochód posiada filtr DPF czy nie. Dodatek do oleju napędowego „Czarna Strzała” jest środkiem silnie skoncentrowanym 1:1000, a przez to niezwykle wydajnym. Jedno opakowanie 200ml wystarcza na zatankowanych 200L paliwa, co w praktyce przekłada się na ok. 4 tankowania samochodu osobowego.
Black Arrow Dieselskydd zapobiega wytrącaniu się parafin z oleju napędowego. Pamiętajmy jednak, że wytrącanie się kryształów parafin w oleju napędowym może następować już w temperaturze zbliżonej do 0°C i należy odpowiednio wcześnie zabezpieczyć silnik przed ewentualnym nadejściem mrozów.
Czysty układ paliwowy – profilaktyka, o której warto pamiętać
Skuteczne zapobieganie kosztownej awarii układu paliwowego i silnika wymaga systematycznych działań. Nie wymagają one jednak dużego wysiłku. Regularne stosowanie dodatków czyszczących układ paliwowy, utrzyma go w optymalnej kondycji i pozwoli cieszyć się z jazdy samochodem. Dlatego warto zastosować wysokiej jakości dodatek czyszczący.
Na różnego typu zanieczyszczenia wrażliwe są zarówno układy paliwowe w autach z silnikami diesla, jak i tych z silnikami benzynowymi, w tym zasilanymi gazem LPG. Należy zatem dobrać odpowiedni preparat.
Środek do czyszczenia układu paliwowego – diesel usuwa osady z układu wtryskowego, zaworów i innych elementów układu, przywracając pełną sprawność silnika. Podobną funkcję, tyle że w pojazdach z silnikami benzynowymi pełni Środek do czyszczenia układu paliwowego – benzyna. Środki do czyszczenia posiadają bardziej skoncentrowany skład niż dodatki do paliwa dedykowane profilaktycznemu, regularnemu stosowaniu. Są przeznaczone do wykorzystywania w dłuższych odstępach, a więc będą odpowiednie do tego, by raz na jakiś czas przeprowadzić gruntowne czyszczenie układu paliwowego.
Komfort bezpiecznej podróży z dodatkami Black Arrow
Czy można zrobić coś więcej dla zachowania swojego pojazdu w dobrej kondycji, a co za tym idzie, zapewnienia sobie bezpiecznego dotarcia do celu podróży? Oczywiście tak. Pomocna będzie profilaktyka – stosowanie odpowiednich dodatków do paliwa przez cały rok – nie tylko w okresie zimowym. Produkty takie jak Dodatek do paliwa – diesel Black Arrow oraz Dodatek do paliwa – benzyna Black Arrow zabezpieczają układ paliwowy przed korozją, usuwając nadmiar wilgoci oraz czyszczą elementy wtryskiwaczy, zapobiegając nadmiernemu wydzielaniu się spalin i zapychaniu dysz wtryskowych. Środki te dostępne są w poręcznych opakowaniach 200 ml, wystarczających na jedno tankowanie „do pełna”. Warto stosować je regularnie.
Rezygnacja ze stosowania depresatorów i dodatków w czasie kryzysu na rynku paliw nie jest dobrym rozwiązaniem. Właściwy stan układu zasilającego nasz pojazd jest kluczowy dla zachowania go w dobrej kondycji i pozwala uniknąć wszelkiego typu kosztownych usterek. Pamiętajmy, że sprawny i równo pracujący silnik na długo zachowuje swoje fabryczne parametry – nie zwiększa poziomu zapotrzebowania na paliwo ani emisji zanieczyszczeń.
Komentarze