SKF wprowadza do swojej oferty klocki hamulcowe w standardzie OE. Na razie mają one stanowić uzupełnienie gamy tarcz hamulcowych zintegrowanych z łożyskami. Wkrótce do oferty mają dołączyć także tarcze hamulcowe bez łożysk.
Klocki hamulcowe SKF w standardzie OE mają zapewniać minimalny poziom pylenia, cichą pracę i wydłużoną żywotność. Producent twierdzi, że zapowiadane parametry osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowoczesnych mieszanek (z dodatkami ceramicznymi), z których wykonuje się elementy cierne, a także przez wdrożenie odpowiednich procesów produkcji.
Właściwe połączenie warstwy ciernej klocka z płytką ma zagwarantować specjalna powłoka adhezyjna. Klocki hamulcowe SKF produkowane są z wykorzystaniem technologii scorchingu, która ma umożliwiać uzyskanie wysokiej skuteczności hamowania. Niski poziom wibracji i hałasu ma być natomiast wynikiem zastosowania nakładek antywibracyjnych na drugiej stronie płytki klocka.
Klocki SKF są także odpowiednio fazowane, co ma zapewnić odpowiedni kontakt warstwy ciernej z tarczą. Mieszanka cierna pokryta jest powłoką Instant Safe Brake. Ma ona skrócić okres docierania się klocka i poprawiać skuteczność hamowania podczas pierwszych hamowań.
Większość zestawów klocków hamulcowych SKF jest dostarczana ze wszystkimi akcesoriami potrzebnymi przy ich wymianie (elektryczny wskaźnik zużycia, śruby i blaszki do zacisków) zgodnie ze specyfikacją OE.
Komentarze