Elektromobilność w Polsce jest gorącym tematem, który budzi wiele kontrowersji. Nowy ruch w motoryzacji ma wpływ jednak nie tylko na kierowców, ale także inwestycje w sektorze produkcyjnym i infrastrukturalnym. W jakim stanie jest polska elektromobilność? Czy elektryfikacja transportu jest szansą dla Polski?
Raport “Wskaźnik e-mobility 2023”
Bergman Engineering we współpracy z Polska Izba Rozwoju Elektromobilności (PIRE) z przyjemnością przedstawiają najnowszy raport “Wskaźnik e-mobility 2023”. Tegoroczna analiza dostarcza szczegółowych informacji na temat stanu elektromobilności w Polsce, koncentrując się na inwestycjach, trendach rynkowych oraz zatrudnieniu w sektorze e-mobility w województwach łódzkim, opolskim, śląskim, świętokrzyskim, małopolskim i podkarpackim.
Dokument zawiera szczegółowe informacje na temat inwestycji w sektorze e-mobility w województwach łódzkim, opolskim, śląskim, świętokrzyskim, małopolskim oraz podkarpackim. Zwraca uwagę na dynamiczny rozwój infrastruktury oraz rosnące zainteresowanie inwestorów lokalnym potencjałem intelektualnym i produkcyjnym.
Jednym z aspektów raportu jest analiza rynku pracy w sektorze e-mobility. Wskazuje on znaczący wzrost zatrudnienia oraz rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w dziedzinie inżynierii elektrycznej, mechanicznej oraz nowych technologii bateryjnych. W szczególności zwraca uwagę na stanowiska takie jak Battery System Engineer, Functional Safety Engineer oraz Embedded System Engineer.
W publikacji omówiono również profil kompetencyjny kandydatów, który odzwierciedla rosnące wymagania rynku pracy w sektorze e-mobility, uwzględniając różnorodne aspekty, które są istotne dla przyszłych pracowników.
– Nasze spojrzenie w tym roku koncentruje się na możliwościach rozwoju zawodowego, jakie stwarza sektor elektromobilności dla inżynierów i specjalistów. Chcemy zgłębić i przybliżyć nie tylko potencjalnym kandydatom, ale również partnerom biznesowym, jakie umiejętności i kompetencje są kluczowe w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie – mówi Tomasz Szpikowski, CEO w Bergman Engineering.
Raport “Wskaźnik e-mobility 2023” wskazuje również na znaczący wzrost eksportu produktów e-mobility z Polski. W 2023 roku wartość eksportu baterii litowo-jonowych wyniosła ponad 12 mld EUR, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu do roku poprzedniego. Polska umacnia swoją pozycję jako jeden z europejskich liderów w produkcji komponentów dla elektromobilności.
Współpraca z Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi i Ekspertami
Raport powstał dzięki wsparciu i współpracy z wieloma specjalnymi strefami ekonomicznymi w Polsce, w tym Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną (KSSE), Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną (ŁSSE), Krakowskim Parkiem Technologicznym (KPT), Specjalną Strefą Ekonomiczną EURO-PARK MIELEC oraz Specjalną Strefą Ekonomiczną “Starachowice”. Każda z tych stref dostarczyła cennych danych i informacji, które umożliwiły dokładną analizę i zrozumienie aktualnego stanu sektora e-mobility.
W dokumencie znalazły się również wypowiedzi ekspertów, którzy na co dzień obserwują zmiany w sektorze elektromobilności. Swoją perspektywę przedstawili m.in. Sylwia Koj, President IAV Poland, oraz Wiktor Cichoń, Dyrektor Oddziału ARP S.A. w Mielcu. Eksperci podkreślają znaczenie innowacji technologicznych, zrównoważonego rozwoju oraz kluczowych kompetencji, które będą kształtować przyszłość elektromobilności.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem, który jest dostępny do pobrania pod poniższymi linkami:
Bergman: https://bergman-engineering.pl/raport-wskaznik-emobility/
PIRE: https://pire.pl/raport-branzowy-wskaznik-e-mobility-podsumowanie-2023-elektromobilnosc-na-terenie-wojewodztwa-lodzkiego-opolskiego-slaskiego-swietokrzyskiego-malopolskiego-podkarpackiego/
Komentarze