Czy pozycja producentów części premium jest silna? Weź udział w ankiecie.

27 listopada 2023, 13:47

Spróbujmy, z pomocą wykresu, wyobrazić sobie jak wygląda zależność pomiędzy wiekiem pojazdu a rodzajem części, które używane są do jego serwisu i napraw? Kiedy samochód jest nowy, do jego serwisu używane są w zdecydowanej większości części z najwyższej półki cenowej. Im samochód starszy, tym udział części segmentu premium spada na rzecz pozostałych segmentów – średniej półki cenowej i niskiej.

Kluczowe są tutaj zaznaczone na wykresie punkty przecięcia wysokiej półki cenowej ze średnią oraz średniej półki z niską – to tutaj na rynku odbywa się największa walka konkurencyjna, aby punkty te przeciągnąć na swoją korzyść (producenci części z wysokiej półki cenowej chcieliby, żeby ich części stosowane były przez jak najdłuższy czas “życia” samochodu, a producenci części z półki średniej chcieliby, aby ich produkty trafiały do jak najmłodszych aut), podobnie dzieje się w przypadku niskiego segmentu cenowego.

Powyższy wykres ma oczywiście jedynie charakter poglądowy, ale z Państwa pomocą, dzięki udziałowi w naszym  sondażu, możemy narysować realny wykres odwzorowujący prawdziwą sytuację na rynku. Aby to było możliwe, prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

(Prosimy zwrócić uwagę, aby dla każdego przedziału wiekowego samochodu suma odpowiedzi była równa 100%)

Ankieta

W jakim procencie używasz w warsztacie części z danych segmentów cenowych (wysoki, średni, niski) do napraw samochodów w podanych przedziałach wiekowych?

1. Samochody w wieku do 2 lat *

Wpisz poniżej punkty, które odpowiadają procentom (%)

Punkty: 0 / 100

2. Samochody w wieku od 6 lat do 8 lat *

Punkty: 0 / 100

3. Samochody w wieku od 12 lat do 14 lat *

Punkty: 0 / 100

4. Samochody powyżej 18 lat *

Punkty: 0 / 100

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!