Spróbujmy, z pomocą wykresu, wyobrazić sobie jak wygląda zależność pomiędzy wiekiem pojazdu a rodzajem części, które używane są do jego serwisu i napraw? Kiedy samochód jest nowy, do jego serwisu używane są w zdecydowanej większości części z najwyższej półki cenowej. Im samochód starszy, tym udział części segmentu premium spada na rzecz pozostałych segmentów – średniej półki cenowej i niskiej.
Kluczowe są tutaj zaznaczone na wykresie punkty przecięcia wysokiej półki cenowej ze średnią oraz średniej półki z niską – to tutaj na rynku odbywa się największa walka konkurencyjna, aby punkty te przeciągnąć na swoją korzyść (producenci części z wysokiej półki cenowej chcieliby, żeby ich części stosowane były przez jak najdłuższy czas “życia” samochodu, a producenci części z półki średniej chcieliby, aby ich produkty trafiały do jak najmłodszych aut), podobnie dzieje się w przypadku niskiego segmentu cenowego.
Powyższy wykres ma oczywiście jedynie charakter poglądowy, ale z Państwa pomocą, dzięki udziałowi w naszym sondażu, możemy narysować realny wykres odwzorowujący prawdziwą sytuację na rynku. Aby to było możliwe, prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
(Prosimy zwrócić uwagę, aby dla każdego przedziału wiekowego samochodu suma odpowiedzi była równa 100%)
Komentarze