HELLA informuje o potencjalnym problemie z filtrem cząstek stałych (DPF) w modelach BMW F10/F11 (2010-2017) z silnikiem 3.0d N57.
Brak możliwości regeneracji filtra cząstek stałych w BMW F10/F11
W niektórych pojazdach może wystąpić brak możliwości regeneracji DPF, zarówno automatycznej, jak i wymuszonej za pomocą urządzenia diagnostycznego. Filtr cząstek stałych może być tak mocno obciążony, że zapisywany jest kod błędu, a w skrajnych przypadkach może dojść do spadku mocy silnika.
HELLA zaleca w takich przypadkach szczególną uwagę zwrócić na termostat płynu chłodzącego silnika oraz zawór recyrkulacji spalin (EGR). Do regeneracji DPF wymagana jest temperatura silnika wynosząca co najmniej 75°C. Uszkodzony termostat może uniemożliwiać osiągnięcie tej temperatury.
W ramach diagnostyki należy sprawdzić parametry temperatury silnika za pomocą urządzenia diagnostycznego podczas jazdy próbnej. Jeśli temperatura nie osiąga wymaganej wartości, konieczna może być wymiana termostatu płynu chłodzącego silnika i termostatu EGR. Po wymianie należy skasować pamięć błędów i przeprowadzić jazdę próbną
Źródło: Hella TechWorld
Komentarze