Continental zorganizował konferencję prasową, na której przedstawiono aktualizację katalogu premium oraz budżetowego, pod marką Barum. Nowe opony zimowe będą przeznaczone i polecane także do samochodów elektrycznych.
Continental WinterContact 8 S
Continental wprowadza na rynek nową oponę zimową WinterContact 8 S, zaprojektowaną z myślą o mocnych samochodach, SUV-ach i sportowych sedanach. Opona ma oferować wyjątkową przyczepność na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. WinterContact 8 S różni się bieżnikiem od swojego poprzednika (Winter Contact TS 860 S), który był asymetryczny: teraz mamy do czynienia z oponą kierunkową. Bieżnik, według producenta, ma gwarantować skuteczne hamowanie i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach zimowych.
Opona jest dostępna w rozmiarach od 19 do 22 cali i stopniowo zastąpi poprzedni model. Wprowadzenie WinterContact 8 S wiąże się z nowym systemem nazewnictwa “zimówek” Continentala. Warto zaznaczyć, że opony mają atest “EV-compatible” i są dedykowane także do mocnych aut elektrycznych.
Na etykiecie unijnej znajdzie się kategoria “B” za niskie opory toczenia oraz “B” za krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Za poziom hałasu również przyznano kategorię “B”, co wiąże się z 73 dB.
Barum Polaris 6
Barum, budżetowa marka należąca do grupy Continental, również wprowadza na rynek nową oponę zimową, czyli Polaris 6. Następca dość popularnej “piątki” ma charakteryzować się bezpieczeństwem i komfortem akustycznym z przystępną ceną. Kierunkowy wzór bieżnika w kształcie litery V, opracowana na nowo koncepcja lameli i specjalna mieszanka gumy będą zapewniały przyczepność na śniegu, wydłużony okres eksploatacji i niskie opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji CO2: tak obiecuje producent. Obietnice z kolei można przełożyć na wynik testów, które według ADAC przebiegły całkiem pomyślnie (jak na model budżetowy). Opona Polaris 6 będzie dostosowana do pojazdów z każdym rodzajem napędu, w tym do samochodów elektrycznych, w których wpływa pozytywnie na zasięg. To dość spora nowość w tym segmencie. Użytkownicy tańszych i słabszych aut elektrycznych nie będą musieli wydawać znacznie więcej na opony premium tylko ze względu na atest.
Opona obecnie jest dostępna w 30 rozmiarach, od 15 do 20 cali, a w przyszłym roku oferta ma zostać rozszerzona do 100 rozmiarów. Barum Polaris 6 może być montowana w szerokiej gamie samochodów osobowych i SUV-ów, takich jak Audi A3, BMW serii 1, Citroen C3, Ford Kuga, Hyundai Ioniq 5, Mercedes klasy A, Nissan Qashqai czy nawet dużym VW ID.7.
Na etykiecie unijnej znajdzie się kategoria “C” za niskie opory toczenia oraz “C” za krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Poziom hałasu ma być na poziomie 72 dB, czyli porównywalnie z Winter Contact 8 S.
Komentarze