Chcesz świadczyć usługi serwisowe na najwyższym poziomie? Potrzebujesz dostępu do oryginalnych dokumentów technicznych producentów pojazdów? Bosch wprowadza na rynek udoskonaloną wersję oprogramowania – ESI[tronic] Evolution, w którym znajdziesz precyzyjne dane prosto od producentów. Sprawdź, jak możesz je wykorzystać w praktyce serwisowej na poniższym przykładzie: problemie z silnikiem w Volkswagenie Golf.
Kluczowa innowacja: oryginalne dokumenty, czyli dane OE
W najnowszej aktualizacji ESI[tronic] Evolution od Boscha w pakiecie Zaawansowanym i Mistrz znajdziesz funkcję „Oryginalne dokumenty” bezpośrednio na ekranie startowym. Ten wygodny przycisk umożliwi ci szybki dostęp do informacji OE (Original Equipment) bezpośrednio od producentów pojazdów.
Obecnie użytkownicy mają już pełny dostęp do oryginalnej dokumentacji dla następujących marek:
- Volkswagen, Audi, Fiat, BMW, Mini, Rolls Royce, a od września 2024 również Skoda i Seat/Cupra.
Funkcja „Oryginalne dokumenty” w systemie ESI[tronic] Evolution, wprowadzona na początku 2024 roku, początkowo obejmowała dane dla marek VW i Audi. Kolejne aktualizacje poszerzyły zakres dostępnych informacji o dokumentację Fiata, BMW, Mini, Rolls Royce’a, a od września 2024 również Skody i Seata/Cupry. Dzięki nim wiele napraw przeprowadzisz szybciej, a to oznacza więcej zrealizowanych zleceń w krótszym czasie i większy zysk dla serwisu.
Funkcja umożliwia łatwy dostęp do dokumentacji technicznej, w tym:
- napraw nadwozia – dostarcza szczegółowych instrukcji dotyczących napraw elementów karoserii
- podręczników: zapewnia dostęp do podręczników serwisowych z kluczowymi informacjami technicznymi
- schematów ideowych – ułatwia diagnostykę i naprawę dzięki dostępowi do schematów elektrycznych i innych systemów pojazdu
- kampanii serwisowych (dotyczy FIAT) – pozwala na pełen wgląd w akcje naprawcze producenta pojazdu
Praktyczny przykład wykorzystania dokumentacji OE: problem z silnikiem w VW Golf
W samochodach Volkswagen Golf VI z roczników 2009–2012 z silnikiem 2.0 TDI (CJAA) występuje sporadycznie problem z nieosiąganiem temperatury roboczej przez silnik. Problem dotyczy tylko aut wyposażonych w automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów. Ani w pamięci sterownika silnika, ani skrzyni biegów nie są zapisane żadne błędy. Sprawdzenie poprawności działania wentylatora chłodnicy oraz standardowego termostatu płynu chłodniczego nie przynosi rozwiązania zagadki. Dzięki ESI[tronic] Evolution można dowiedzieć się, że w aucie z takim wyposażeniem (skrzynia DSG) występuje drugi termostat płynu chłodniczego, który jest zamontowany w okolicy chłodnicy oleju przekładniowego. Dokładną lokalizację i szczegółową procedurę wymiany tego termostatu znajdziesz w dokumentacji OE zawartej w oprogramowaniu ESI[tronic] Evolution.
Demontaż:
Montaż:
Kup KTS z pakietem ESI Mistrz i odbierz nagrodę!
Za zakup testera KTS wraz z pakietem ESI[tronic] Mistrz otrzymasz TPA 300 – urządzenie służące do kalibracji czujników TPMS, które pozwala zaprogramować ponad 30 różnych typów czujników uniwersalnych!
Sprawdź szczegóły na bosch-extra.pl
Nowy ekran startowy na ESI[tronic] Evolution
Obejrzyj film i dowiedz się jak poruszać się po ESI[tronic] Evolution, na ile sposobów można znaleźć szukany pojazd oraz co nowego pojawiło się w oprogramowaniu?
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
tkarku, 14 października 2024, 20:46 2 0
Rolls Royce’a najbardziej potrzebne informacje w każdym mieście i warsztacie więcej niż "passatów b5" musi być każdy kto kupuje Boscha pierwsze patrzy na tą markę
Odpowiedz