W niektórych modelach samochodów można za dopłatą wybrać fabryczne zawieszenie sportowe. Można jednak także zamówić specjalne zestawy montażowe na rynku niezależnym. Firma BILSTEIN przedstawiła swoją propozycję dla modelu BMW serii 3 G20.
Znany niemiecki magazyn samochodowy „Auto Bild Sportscars” w testach redakcyjnych BILSTEIN EVO S wykazał, że podstawowy zestaw tuningowy BILSTEIN dla BMW serii 3 okazuje się lepszy niż opcjonalne zawieszenie fabryczne M. BILSTEIN ma w ofercie także jeszcze bardziej zaawansowane zestawy dla tego modelu.
– Kiedyś było z tym różnie, ale obecnie alternatywne sportowe zawieszenia fabryczne są projektowane w bardzo podobny sposób. Zazwyczaj obniżają prześwit o ok. 15 mm i mają nieco bardziej sportową charakterystykę. W zawieszeniach akcesoryjnych mamy znacznie większe pole manewru, zarówno jeśli chodzi o zestrojenie, jak też o prześwit. Możemy jeszcze bardziej poprawiać jakość prowadzenia na torze i zmieniać wygląd samochodu, obniżając go. – powiedział Fabian Okon, dyrektor ds. Produktów Marketingowych w BILSTEIN.
Gama producenta obejmuje trzy propozycje – BILSTEIN EVO S, EVO SE i EVO T1.
Bazowa propozycja z gamy producenta według magazynu Auto Bild „zapewnia niewielkie lub żadne przechyły nadwozia, doskonałe wchodzenie w zakręt i bardzo dobrze kontroluje tylną oś”. Pod względem ceny BILSTEIN EVO S otrzymał od czasopisma cztery z pięciu możliwych gwiazdek. Pod względem dynamiki poprzecznej sportowe zawieszenie zdobyło za to komplet punktów.
Oprócz podstawowego zawieszenia gwintowanego, BILSTEIN oferuje także dodatkowe, wyczynowe zawieszenia gwintowane do zastosowań sportowych:
- BILSTEIN EVO SE (49-303391) – to zawieszenie gwintowane wybierane do pojazdów z zawieszeniem adaptacyjnym, w których ma pozostać fabryczna funkcja elektronicznej regulacji. Ten model to rozwiązanie plug-and-play. Bazujący na BILSTEIN EVO S, zestaw BILSTEIN EVO SE został zaprojektowany jako regulowane zawieszenie gwintowane, które jest połączone 1:1 z elektronicznym systemem sterowania BMW serii 3.
- BILSTEIN EVO T1 (48-300162) – w tym przypadku, dzięki zawieszeniu gwintowanemu można ustawić własne, spersonalizowane nastawy amortyzatora na konkretny tor wyścigowy. Za pomocą 10 wyczuwalnych kliknięć aluminiowego pokrętła regulacyjnego reguluje się stopnie odbicia i kompresji.
- BILSTEIN EVO R (89-312780) – zawieszenie gwintowane BILSTEIN EVO R, które można zamówić do wielu modeli BMW G20 to propozycja wyczynowa i jednocześnie flagowy model w gamie. Zostało opracowane specjalnie dla profesjonalnych kierowców wyścigowych. Do dyspozycji kierowcy jest 100 opcji ustawień. Można je szybko i łatwo wyregulować (w stanie zamontowanym) za pomocą dwóch aluminiowych kół regulacyjnych i 10-ciu wyczuwalnych kliknięć.
Komentarze