Jedną z często spotykanych usterek samochodu Volkswagen T5 z roczników produkcji 2006 – 2009 z silnikiem 1.9 TDI jest nieosiąganie temperatury roboczej przez jednostkę napędową. Co może być przyczyną tego problemu?
Volkswagen T5 – problem z termostatem płynu chłodniczego
Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej od czasu do czasu pokazuje „zimny silnik”.
Przyczyną jest często termostat, który nie zamyka się prawidłowo. Termostat znajduje się na bloku silnika za alternatorem.
Po zdjęciu kołnierza przewodu płynu chłodzącego można zdemontować termostat razem z pierścieniem uszczelniającym. Przed zamontowaniem nowego termostatu należy sprawdzić kołnierz przewodu płynu chłodzącego. Często odłamuje się w nim część prowadnicy z tworzywa sztucznego (zdjęcie). Zaleca się wtedy wymianę kołnierza.
Uwaga
Płyn chłodzący należy spuszczać tylko przy zimnym silniku! Zebrany płyn chłodzący należy odpowiednio zutylizować. Następnie napełnić układ chłodzenia wodą/płynem niezamarzającym i odpowietrzyć zgodnie z wytycznymi producenta pojazdu.
Wskazówka
Należy zawsze przestrzegać instrukcji naprawy producenta pojazdu!
Źródło: HELLA Tech World
Komentarze