Ponad 80 Fiatów 126p w miniony piątek wyruszyło w wyjątkową podróż z Warszawy do Monte Cassino. Ten szalony projekt ma szczytny cel, którym jest pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. Jak poradziły sobie Maluchy na trasie Polska-Słowacja-Węgry-Rumunia i kto zadbał o to, by wiekowe pojazdy dojechały na półmetek trasy?
Uwaga: na wstępie przypominamy, że Wielka Wyprawa Maluchów to projekt charytatywny. Celem organizatorów jest zebranie miliona euro na działalność fundacji pomagających dzieciom, które ucierpiały w wypadkach drogowych. Będzie to nie tylko pomoc medyczna i psychologiczna ofiarom wypadków, ale także pomoc dzieciom, które utraciły bliskich w zdarzeniach drogowych. Serdecznie prosimy o wsparcie zbiórki. Można to zrobić po kliknięciu w link: https://zrzutka.pl/wielkawyprawamaluchow – wystarczy wybrać dowolną kwotę i przesłać ją za pomocą jednej z dostępnych metod. Pracowników i sympatyków sieci warsztatów Q Service Castrol zachęcamy do wsparcia specjalnej skarbonki pod linkiem: https://zrzutka.pl/wielkawyprawamaluchow/s/qservicecastrol
Wielka wyprawa – wielki serwis
Organizatorzy charytatywnego projektu zdawali sobie sprawę, że podróż kultowymi Maluchami nie przebiegnie bez problemów technicznych. Nie było dla nich zaskoczeniem nawet to, że już na starcie, a więc w drodze pod Pałac Kultury w Warszawie, gdzie odbyło się oficjalne rozpoczęcie wyprawy, awariom uległy aż cztery auta. Serwisanci zostali przygotowani do trudnego zadania i wyposażeni w zapas części. W drogę wraz z Maluchami wyruszyło kilka busów serwisowych, w tym mobilne warsztaty patrona projektu – sieci warsztatowej Q Service Castrol czy współpracującej z siecią marki narzędzi Milwaukee.
Na trasie wyprawy najwięcej pracy mają oczywiście… lawety. Nie wszystkie usterki można naprawić od ręki, na poboczu drogi. Samochody są przewożone na miejsce wieczornego zgrupowania. Gdy uczestnicy wyprawy idą spać, serwisanci z nocnej zmiany biorą się do pracy. Dzieje się tu wszystko, co mogą sobie wyobrazić osoby pamiętające czasy PRL. Naprawa rozrusznika, wymiana sprzęgła czy uszczelki pod głowicą to zadania, które absolutnie nie przerażają doświadczonych serwisantów. Dla wielu z nich polowe naprawy nie są nowością, gdyż na co dzień współpracują z teamami motosportowymi, np. teamem jednego z ambasadorów imprezy, Rafała Sonika.
Jak radzi sobie na wyprawie ekipa MotoFocus?
W wyprawie bierze udział dwóch reprezentantów Grupy MotoFocus.pl – redaktor Witold Hańczka i prezes firmy – Alfred Franke. Witold tworzy team z Bartoszem Ostałowskim – mistrzem driftu, który tym razem musi poskromić swoje zapędy do jazdy bokiem w zakrętach. Panom przydzielono Malucha wyposażonego w napęd i skrzynię biegów pochodzącą ze… Smarta ForTwo. Wszystko po to, by umożliwić korzystanie z pojazdu Bartkowi, który prowadzi za pomocą stopy.
Niestety cudowne dziecko FSO i Mercedesa, ochrzczone imieniem Smartluch ciężko znosi trudy trasy. Jak dotychczas auto wylądowało na lawecie już dwukrotnie i to pomimo dość zachowawczej jazdy naszego redaktora oraz umiarkowanie sportowego podejścia Bartka. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w aucie wystąpiły problemy ze skrzynią biegów, silnikiem, przekładnią kierowniczą, turbosprężarką i układem chłodniczym. Choć mechanikom nie brakuje szczerych chęci, nie wiemy jak potoczą się dalsze losy Malucha naszej załogi.
Niezależnie od tego, czy Witold dokończy wyprawę, na placu boju mamy jeszcze jednego zawodnika. Alfred skorzystał z handicapu dla prezesów i wraz z – Maciejem Oleksowiczem, prezesem zarządu firmy Inter Cars SA rozpocznie swój udział w wyprawie dopiero na jej półmetku – w Rumunii. Ekipa przejedzie następnie przez Serbię, Bośnię i Hercegowinę oraz Chorwację, przeprawi się promem do Włoch i zakończy podróż u stóp wzgórza Monte Cassino. W tym wyjątkowym dla tożsamości narodowej Polaków miejscu nastąpi oficjalne zakończenie wyprawy.
Zachęcamy do śledzenia przebiegu wyprawy w naszych mediach społecznościowych (Facebook: https://www.facebook.com/MotoFocus, LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/motofocus) oraz na kanałach social media wyprawy. Serdecznie zapraszamy także do wspierania zbiórki funduszy: https://zrzutka.pl/wielkawyprawamaluchow
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Robsonik1313, 11 lipca 2024, 19:32 2 -1
Tylko nasmrodzą rekordowo tymi trupami;(.
Odpowiedz
Duduś, 18 lipca 2024, 15:02 0 0
InterCars pokazuje w jaki sposób jednoczy rynek aftermerket. Zdecydowanie działania nr 1 w celu współpracy z warsztatami i sieciami.
Odpowiedz