Oferta marki Bendix uzupełnia hamulcowe portfolio TMD Fricition. Gama referencji obecnie zapewnia 98% pokrycia parku pojazdów dostępnych w Europie.
W branży motoryzacyjnej niewiele jest marek, które mogą pochwalić się doświadczeniem liczącym 100 lub więcej lat. Bendix należy do tego grona. Marka została założona w 1924 roku jako producent i dostawca mechanicznych szczęk hamulcowych dla koncernu General Motors.
Od początku istnienia, Bendix pomyślnie rozwijał różne rozwiązania hamulcowe stosowane w motoryzacji, ale także lotnictwie. Należą do nich układy wspomagania hamowania i wspomagania kierownicy. Inżynierowie marki mogą pochwalić się również wprowadzeniem do użytku pierwszego na świecie systemu ABS, który dostępny był w Chryslerze Imperial z 1971 roku, oraz opracowaniem zestawów szczęk hamulcowych.
Obecnie, przy wsparciu TMD Friction, światowego dostawcy materiałów ciernych dla branży motoryzacyjnej, Bendix przeszedł transformację, pozwalającą dopasować asortyment do wymagań współczesnego rynku. Dzięki produkcyjnemu know-how TMD Friction, Bendix stał się globalną marką z szerokim portfolio produktów przeznaczonych do samochodów osobowych i użytkowych, również z napędem hybrydowym i elektrycznym.
Mieszanki cierne Bendix powstają z nawet 43 składników, dzięki czemu są precyzyjnie dopasowane do danego pojazdu. Jednocześnie 99% z nich nie zawiera szkodliwych dla środowiska miedzi i antymonu. Jak pokazują testy, produkty Bendix z nawiązką spełniają wymagania branżowej normy ECE-R90.
Ponad 2600 referencji tarcz i klocków hamulcowych Bendix
Asortyment marki Bendix zapewnia 98% pokrycia parku pojazdów dostępnych na rynku europejskim. Dostępnych jest między innymi 1300 referencji klocków hamulcowych oraz tyle samo referencji tarcz hamulcowych. Oprócz tego Bendix oferuje bębny hamulcowe (170 referencji), szczęki hamulcowe (320 referencji), zestawy szczęk i bębnów (200 referencji), czujniki ABS (350 referencji) i czujniki zużycia (180 referencji). Szybkie znalezienie odpowiedniej części ułatwiają aplikacja i katalog online Bendix Brakebook. Wszystkie produkty są dostarczane z niezbędnym do instalacji osprzętem.
– Bendix to marka z długą tradycją na europejskim rynku części zamiennych. Jesteśmy dumni, że mamy możliwość czuwać nad dalszym jej rozwojem. Dzięki wiedzy TMD Friction dotyczącej badań, technologii i produkcji oraz naszemu doświadczeniu OE, Bendix gwarantuje klientom doskonałe osiągi, bezpieczeństwo i komfort. Jest propozycją dla warsztatów, dla których istotna jest wysoka jakość części i usług, co przekłada się na satysfakcję klienta – mówi Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Wyłącznym dystrybutorem części układu hamulcowego Bendix na Polskę jest firma Hart Sp. z o.o.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Bieniek, 12 lutego 2024, 13:23 2 -2
no to sobie Hart załatwił super brend na wyłączność. Brawo i czekamy na towarowanie filii
Odpowiedz
serviceac, 13 lutego 2024, 13:59 1 0
Biorąc pod uwagę duże pokrycie rynku śmiem podejrzewać, że jest to Textar pakowany w inne pudełka. Kiedyś była już taka sytuacja, że AD Polska reaktywowało markę Girling , a były to produkty TRW.
Odpowiedz
Bieniek, 14 lutego 2024, 11:02 1 0
być może tak jest nie wiem ale w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest znaleźć silny znany brend na wyłączność. wg mnie to o niebo lepsze i bardziej perspektywiczne niż prywatne marki
Odpowiedz
nick, 16 lutego 2024, 12:52 1 0
Bendix wraca po latach na rynek polski. Jeśli jest taki jak kiedyś to powinien szybko się przyjąć wśród klientów.
Odpowiedz
Anonim, 16 lutego 2024, 15:25 0 0
To już tylko kwestia ceny, gdyż jest sporo marek z tej półki jakościowej
Odpowiedz
Anonim, 20 lutego 2024, 9:18 1 0
ale jak mam przerzucać paletę trw albo brembo i zarobić z tego na paczkę frytek w MD to wolę dogadać się i sprzedawać Bendixa jeśli kiosk za rogiem nie będzie mi niszczył rynku oddając pół darmo. A z Hartem da się dogadać na wyłączność w wiosce. Bardzo dobra decyzja
Odpowiedz