Wizerunek warsztatów samochodowych odgrywa kluczową rolę na drodze do ich sukcesu. Sukces ten mierzony jest wzrostem liczby klientów, cen za usługi, a tym samym wzrostem przychodów i zysków. Zatem sposób, w jaki klienci postrzegają firmę, ma znaczny wpływ na jej funkcjonowanie.
Jak według pracowników warsztatów kierowcy postrzegają ich miejsca pracy?
Patrząc na Europę Centralną i Wschodnią, w krajach takich jak Polska, Czechy, Słowacja oraz Litwa pracownicy warsztatów zdecydowanie wierzą, że kierowcy pozytywnie postrzegają warsztaty niezależne. Natomiast mniej pozytywne tendencje wykazują kraje takie jak Rumunia, Węgry i Bułgaria. Choć należy zauważyć, że w przypadku tych krajów blisko połowa osób udzieliła nieco wymijającej odpowiedzi tzn. nie wyraziła swojej opinii. Podobnie dużym procentem niezdecydowanych wykazali się przedstawiciele warsztatów z Wielkiej Brytanii. Niemniej jednak, należy zwrócić uwagę, że w każdym z badanych krajów zawsze przeważały pozytywne oceny wizerunku nad złymi opiniami.
Co wpływa na pozytywny wizerunek warsztatów?
Pozytywny wizerunek warsztatu samochodowego stanowi ważny element w budowaniu zaufania klientów i utrzymaniu lojalności w branży motoryzacyjnej. Profesjonalizm, rzetelność oraz wysoka jakość świadczonych napraw to fundamenty, na których opiera się renoma każdego warsztatu. Kompetencje mechaników również są ważnym i drugim najczęściej wskazywanym elementem.
– Klienci poszukują nie tylko fachowej obsługi swojego pojazdu, ale także komunikatywności, życzliwości i gotowości do zrozumienia ich potrzeb. Przejrzysta komunikacja dotycząca naprawy, jasne wyjaśnienia dotyczące kosztów oraz terminowość wykonywanych prac są równie ważne dla budowania pozytywnego wizerunku. – zauważa Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych firmy Robert Bosch.
– Dbałość o detale na każdym polu działania warsztatu, a też profesjonalne wyposażenie w urządzenia, potwierdzają zaangażowanie warsztatu w zapewnienie najwyższej jakości napraw. Ostatecznie, to zadowoleni klienci, którzy doświadczyli rzetelności i wysokiego standardu obsługi, są najlepszą wizytówką warsztatu samochodowego, przyciągając nowych klientów i podnosząc przychody i zyski warsztatów. – powiedział Alfred Franke, prezes grupy MotoFocus.
Metodologia badań
Badanie, na podstawie którego przygotowano artykuł, zostało przeprowadzone przez portal MotoFocus.pl w formie wywiadu internetowego (CAWI) na panelu reprezentantów warsztatów samochodowych w następujących krajach Europy: Polska, Czechy, Słowacja, Litwa, Rumunia, Bułgaria, Wielka Brytania, Chorwacja, Węgry, Włochy. W badaniu udział wzięło 1655 osób, które zostały zapytane m.in. o najważniejsze kwestie i aspekty w budowaniu dobrego wizerunku takich miejsc.
Komentarze