Materiał, z którego powstał wirnik pompy wody, może wpływać na pracę układu chłodzenia. Przykładowo, pompy wody montowane fabrycznie w różnych modelach wielu marek samochodów wykorzystują wirnik wykonany z tworzywa sztucznego, który okazuje się zawodny. Jakie są skutki awarii wirnika w fabrycznych podzespołach i w jaki sposób pompa wody Blue Print z poprawionym wirnikiem rozwiązuje ten problem?
Problem
Zapalone kontrolki ostrzegawcze temperatury płynu chłodzącego i układu sterowania silnika. W sterowniku silnika (ECU) zapamiętany kod usterki „P0115 niewłaściwa temperatura płynu chłodzącego“.
Przyczyna
W montowanej fabrycznie pompie wody wirnik wykonany jest z tworzywa sztucznego. Wirnik ten może oddzielić się od wałka. W takim przypadku obraca się, ale nie generuje odpowiedniego ciśnienia. Płyn chłodzący nie przepływa przez obwody układu chłodzenia silnika.
Rozwiązanie
Pozwolić silnikowi schłodzić się, następnie odkręcić korek wlewu płynu chłodzącego. Zdemontować górny wąż biegnący do zbiornika wyrównawczego, a następnie umieścić go nad odpowiednim pojemnikiem. Uruchomić silnik – wtedy powinna być widoczna niewielka stróżka płynu chłodzącego. Jeżeli płyn chłodzący nie wypływa, może to oznaczać brak obrotów wirnika pompy wody.
Zdemontować pasek napędu osprzętu i pasek rozrządu. Wymienić niesprawny element montując nową pompę wody Blue Print ADC49169 (Zdj.1), która charakteryzuje się poprawioną konstrukcją i posiada metalowy wirnik. Pozwala to wyeliminować ryzyko możliwej usterki powodowanej przez pompę wody wyposażoną w plastikowy wirnik. Przy wymianie pompy wody Blue Print zaleca również wymianę zestawu paska rozrządu oraz paska napędu osprzętu, co zwiększa niezawodność pracy silnika.
Uzupełnić układ świeżym płynem chłodzącym, a następnie odpowietrzyć układ.
W celu sprawdzenia poprawności działania układu chłodzącego uruchomić silnik i skontrolować przepływ płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Wykasować kody usterek zapamiętane w komputerze sterującym silnika (ECU).
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
serwisik, 6 marca 2024, 12:18 1 0
instrukcja jak dla opóźnionych umysłowo.
Oni serio myślą ze mechanicy w Polsce są tak samo tępi jak ich niemieccy odpowiednicy?
Odpowiedz