Brytyjski producent luksusowych super- i hipersamochodów McLaren Automotive oraz producent części Tenneco ogłosili, że Monroe® został oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia (Monroe® Intelligent Suspension) dla gamy samochodów drogowych McLaren.
Monroe® i McLaren Automotive współpracują już ponad 10 lat opracowując i wdrażając innowacyjne technologie zawieszenia. Inauguracyjnym, wspólnym projektem było zawieszenie Kinetic® w pierwszym supersamochodzie McLaren Automotive 12C wdrożone w 2011 roku. Obecnie Tenneco dostarcza McLarenowi swoje najnowocześniejsze elektroniczne systemy zawieszenia Monroe® Intelligent Suspension. Gama obejmuje dwie wersje – Intelligent Suspension CVSA2 oraz Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic®.
Monroe® Intelligent Suspension CVSA2
Technologia Monroe® Intelligent Suspension CVSA2 obejmuje cztery lekkie, regulowane elektronicznie amortyzatory dwuzaworowe, które w sposób ciągły dostosowują charakterystykę tłumienia zależnie od kąta skrętu kierownicy, prędkości pojazdu, przyspieszenia, przechyłów nadwozia i innych danych. Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy, podczas gdy system dostosowuje się do otoczenia w czasie rzeczywistym, aby zmaksymalizować kontrolę nad pojazdem, komfort i bezpieczeństwo. Zawieszenie to jest montowane w modelach McLaren 540C, 570GT, 570S i 600LT, GT oraz w hybrydowym modelu Artura.
Monroe® Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic®
System Monroe® Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic® łączy adaptacyjne sterowanie amortyzatorami CVSA2 z wyjątkowym, lekkim hydraulicznym systemem kontroli przechyłów. Razem, technologie te jednocześnie zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne, adekwatne do osiągów McLarena.
Systemy CVSA2/Kinetic® zastosowano w modelach MP4-12C, 650S, 675LT, 720S, 765LT i Elva, a także w nowym 750S. Technologia ta jest również zintegrowana z układami zawieszenia modeli McLaren P1™, McLaren P1™ GTR, McLaren Senna i Speedtail Ultimate.
– Historia McLarena w tworzeniu zapierających dech w piersiach samochodów wyczynowych jest zbieżna z naszym własnym dążeniem do ciągłego rozwijania technologii zawieszenia. Jesteśmy bardzo dumni i podekscytowani, że możemy rozpocząć ten nowy rozdział w bardzo udanej współpracy naszych firm – przekazał Charles Sanderson, dyrektor techniczny, McLaren Automotive.
Komentarze