Rozwiązania febi: Diagnostyka poduszki mocowania silnika

12 października 2023, 12:50

Poduszka silnika jest częścią, która ma za zadanie utrzymać układ napędowy w ustalonym miejscu, spełnia jeszcze jedno ważne zadanie. Jest ona odpowiedzialna za ograniczenie przenoszenia drgań silnika na karoserię samochodu, które mogłyby powodować dyskomfort kierowcy i pasażerów. Poniżej zamieszczamy porady specjalistów marki febi w obszarze diagnostyki zużytej poduszki silnika.

Objawy wskazujące na zużytą poduszkę silnika

Gdy samochód pracuje na wolnych obrotach, przy włączonym biegu neutralnym, na desce rozdzielczej, pedale gazu, hamulca, sprzęgła oraz na fotelu kierowcy i pasażera wyczuwalne są wibracje/szarpanie. Ponadto słychać wyraźny „brzęczący“ hałas.

Dlaczego poduszka silnika się zużywa?

Narażenie na ciągłe wahania temperatury, rozgrzewanie i chłodzenie prowadzi do degradacji elementu wykonanego z gumy. To z kolei powoduje nadmierne ruchy poduszki mocowania silnika.

Jak upewnić się, że poduszka silnika powoduje wibracje?

Upewnić się, że wibracje są powodowane poduszkę mocowania silnika. Zwiększając obroty silnika sprawdzić, czy hałas znika lub zmienia ton. Skorzystać z pomocy drugiej osoby, która przy pomocy dźwigni powinna wywierać nacisk na poduszkę zawieszenia silnika w wielu obszarach. Jeżeli hałas zanika, należy wymienić poduszkę zawieszenia silnika.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Zastosowanie poduszki febi 33986:
Renault Clio 3, Modus
Silnik: K9K
Skrzynia biegów: JA5, JR5

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!