Pierwszą czynnością przed wymianą kompresora powinno być upewnienie się co do odpowiedniej ilości, jakości i rodzaju oleju oraz czynnika chłodniczego, jaki krąży w układzie. Przed jakąkolwiek interwencją oraz w celu oceny jakości oleju i czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji zalecamy skorzystanie z naszego narzędzia diagnostycznego – wziernika (38807 dla R-134a i 38809 dla R-1234yf).
ROZPROWADZENIE OLEJU W UKŁADZIE KLIMATYZACJI
KROKI, KTÓRE NALEŻY WYKONAĆ ZGODNIE Z WYBRANĄ METODĄ
Z CZYSZCZENIEM UKŁADU
- Sprawdź całkowitą ilość oleju i czynnika chłodniczego w układzie (wg danych producenta lub tabeli dostępnej pod QR kodem. W przypadku zamontowania dodatkowego elementu, np. podwójnego parownika (parownik tylny) uwzględnij to podczas uzupełniania oleju.
- Sprawdź/zmierz ilość oleju w nowym kompresorze. Może być wymagane dodanie/usunięcie oleju z kompresora przeznaczonego do montażu. Należy stosować olej zalecany przez producenta pojazdu.
BEZ CZYSZCZENIA UKŁADU
- Sprawdź/zmierz ilość oleju resztkowego z wymienianego kompresora.
- Sprawdź/zmierz ilość oleju w nowym kompresorze.
- Do nowego kompresora dodaj tę samą ilość oleju, która została usunięta z kompresora wymienianego. W ten sposób unikniemy przekroczenia ilości oleju w układzie (wyrzut cieczy z powodu nadmiaru oleju).
- W przypadku wymiany większej liczby elementów układu, dodajemy proporcjonalną część oleju pokazaną na obrazku powyżej. Ilości oleju i płynu chłodzącego w zależności od modelu możesz sprawdzić korzystając z danych producenta i tabeli pod kodem QR.
Komentarze