Do firmy Liqui Moly, producenta olejów, smarów i dodatków motoryzacyjnych, często poprzez media społecznościowe docierają powtarzające się pytania. Postanowiliśmy zebrać je w formie krótkiego Q&A.
To najczęstsze pytania zadawane przez klientów Liqui Moly. Firma zaprasza do kontaktu poprzez jej kanały social media – na Facebooku, Instagramie, Youtube, Tik Toku oraz poprzez stronę www.liqui-moly.pl i infolinię: 531 737 475.
1. Czym różni czarna płukanka Pro Engine Flush nr 2662 od białej Engine Flush nr 2640?
Produkty różnią się pojemnością i skoncentrowaniem substancji płuczącej. Czarny preparat jest silniejszy i jest zalecany do silników Diesla i benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Innymi słowy, płukanka nr 2662 sprawdzi się w silnikach o większej tendencji do gromadzenia zanieczyszczeń.
2. Czym różni się Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666 od produktu Diesel System Reiniger nr 20450?
Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666 przeznaczony jest do czyszczenia bezpośredniego. Środek można wlać do filtra paliwa, uruchomić silnik bezpośrednio z puszki lub użyć w formie dodatku. Użycie bezpośrednie wymaga dobrych właściwości smarnych, ale ogranicza koncentrację środków czyszczących. W związku z tym preparat Diesel System Reiniger jest bardziej skoncentrowany i należy go używać tylko według zalecanej proporcji.
3. Czy można jednocześnie stosować kilka dodatków do oleju?
Można, pod warunkiem nieprzekroczenia maksymalnego poziomu oleju. Niezasadne jest również używanie dwóch dodatków o podobnych właściwościach np. Cera Tec nr 7181 i Molygen Motor Protect nr 1015.
4. Czy można stosować jednocześnie kilka dodatków do paliw?
Nie ma przeciwwskazań do stosowania wielu dodatków jednocześnie. Niezasadne jest stosowanie jednocześnie dodatków o podobnych właściwości.
5. Czy można stosować jednocześnie dodatek Oil Additive (Dodatek MoS2) nr 8342 i Cera Tec nr 7181?
Nie jest to działanie szkodliwe, ale jest nieuzasadnione techniczne.
6. Czy można łączyć Molygen i Cera Tec?
Nie jest to działanie szkodliwe, ale jest nieuzasadnione techniczne.
7. Czy można zmieniać proporcję dodatków do paliwa?
Zalecamy stosowanie wskazanych proporcji. Wyjątkiem jest Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666, który można stosować w dowolnej proporcji lub podłączyć bezpośrednio do układu wtryskowego.
8. Czy mogę zmienić lepkość stosowanego oleju?
Zawsze powinno się stosować oleje o lepkości zalecanej przez producenta silnika. Zarówno mniejsza, ale i też większa lepkość oleju, mogą zakłócić warunki smarowania. Zbyt niska lepkość może, doprowadzić do spadku ciśnienia oleju, a zbyt duża lepkość może zakłócać proces filtracji oleju.
9. Czy mogę “wrócić” z oleju mineralnego do syntetycznego?
Tak, ale pod warunkiem zastosowania płukanki silnika Engine Flush nr 2640 lub Pro Engine Flush nr 2662.
10. Czy istnieje ryzyko rozszczelnienia silnika po zastosowaniu płukanki?
Płukanie silnika jest w pełni bezpieczne. Nagar i szlam nie odgrywają żadnej pozytywnej roli i należy je usuwać podczas każdej wymiany, oleju wykonując płukanie silnika preparatem Engine Flush nr 2640 (silniki benzynowe) lub Proline Engine Flush nr 2662 (silniki diesla).
11. Czy płukanki wypłukują warstwę ceramiczną po zastosowaniu dodatku Ceratec?
Nie, wszystkie nasze płukanki wypłukują tylko osady węglowe i nie niszczą warstwy ceramicznej.
12. Czy Ceratec może być zastosowany w przekładni manualnej i automatycznej?
Ceratec może być zastosowany w silnikach, w przekładniach manualnych, reduktorach, ale nie może być stosowany w przekładniach automatycznych z mokrymi sprzęgłami i w mostach ze szpera płytkową.
13. Czy Ceratec może być stosowany w motocyklach?
Ceratec nie może być stosowany w mechanizmach z mokrym sprzęgłem, a większość silników motocyklowych ma mokre sprzęgła.
Masz inne pytania czy wątpliwości? Eksperci Liqui Moly są do Twojej dyspozycji pod nr 531 737 475, na Facebooku i na www.liqui-moly.pl
Komentarze