Nowa gama produktów Rubber-to-Metal (RTM) rozszerza ofertę marki Gates na rynku wtórnym. Komponenty RTM ogrywają istotną rolę w poprawie bezpieczeństwa i komfortu na drodze. Ograniczając uciążliwe dźwięki działają jednocześnie jako siły tłumiące kontrolujące wibracje.
Gama produktów RTM firmy Gates ma szerokie zastosowanie Obejmuje elementy takie jak: mocowanie silnika, tuleje amortyzatorów, łapy silnika, tuleje stabilizatorów, mocowanie amortyzatorów, łączniki stabilizatora, mocowanie wału napędowego, mocowanie i łożyskowanie amortyzatora, mocowanie tulei osi oraz osłony amortyzatora. Co ważne, wiele z nich pozostanie istotnymi elementami podczas projektowania samochodów hybrydowych i pojazdów elektrycznych.
Co ważne, wiele z nich pozostanie istotnymi elementami podczas projektowania samochodów hybrydowych i pojazdów elektrycznych. Gwarantuje nam to wysoką jakość oraz trwałość produktu. Ponieważ asortyment części RTM Gates jest montowany w różnych miejscach został podzielony na pięć grup : Są to:
• Elementy do osi i zawieszenia kół
• Elementy do silnika i skrzynia biegów
• Elementy zawieszenia
• Elementy układu kierowniczego
• Elementy mocowania układu wydechowego
Firma Gates uważa, że asortyment części RTM stanowi doskonałe uzupełnienie pasków PowerGrip, napinaczy i zestawów do napędów paska rozrządu. Szczególną sympatią cieszy się gama pasków Micro–V i zestawy do napędów akcesoryjnych. Wynika to z faktu, że jest to gama która już obejmuje tłumiki drgań skrętnych, wolne koła alternatora i koła pasowe alternatora. Są to elementy, które mają duży wpływ na kontrole wibracji w układzie.
Wprowadzenie
Przed wprowadzeniem najnowszej gamy elementów RTM firma Gates przeprowadziła szeroko zakrojone badania na rynku. W związku z tym pierwszy pakiet 400 numerów referencji pochodzi od trzech z pięciu podgrup produktów i zawiera elementy, w przypadku których badania wykazały wysoki i rosnący popyt. W rezultacie elementy do osi i zawieszenia kół zawierają 400 numerów referencji, 300 numerów z elementów mocowania silnika i skrzyń biegów oraz 135 referencji do układu zawieszenia. Numery artykułów dla grupy elementy układu wydechowego oraz zawieszenia zostaną wydane w drugim pakiecie.
Jako producent rozwiązań OE do układów napędowych, firma Gates jest zawsze świadoma potrzeby dostarczania wysokowydajnych części, które są niezawodne, trwałe i o jakości OE. W związku z tym wszystkie produkty wykorzystują płyty lub odlewane stopy różnego rodzaju aluminium, które są zgodne z najwyższymi ocenami jakości. Opracowując gamę produktów Gates RTM, dołożono wszelkich starań, aby zapewnić, że wszystkie materiały i procesy zastosowane do ich produkcji są tak dobre, jak te wykorzystywane na OE. Kolejne numery referencji mają zostać wydane przed końcem 2023 roku. Zastosowania zostaną tak dobrane aby odzwierciedlały zapotrzebowanie na pojedyncze części na poziomie warsztatów.
- Elementy osi i zawieszenia kół
Produkty skatalogowane w tej grupie zostały podzielone na elementy osi przedniego oraz tylnego zawieszenia. Podczas pokonywania zakrętu przez pojazd gumy stabilizatora zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia. Tuleje osi umożliwiają jej obracanie bez ryzyka wykrzywienia, podczas gdy wahacze umożliwiają ruch koła w górę i w dół, jednocześnie zapobiegając poruszanie się w przód i tył. Tuleje wahaczy amortyzują układ zawieszenia, zapewniając bardziej miękką oraz komfortową jazdę po nierównościach na drodze.
Awaria elementów w tej kategorii jest często związana ze stylem jazdy, ogólnym stanem nawierzchni drogi, wyciekami oleju, wiekiem pojazdu, a nawet warunkami pogodowymi. Można zaobserwować rozdarcia w gumie, stopniowe jej zużycie spowoduje spadek wydajności oraz uszkodzenie. Doniesienia kierowców o hałasie wydobywającym się z elementów zawieszenia wskazują na awarie układu. Mogą odczuwać drżenie lub słyszeć niepokojące dźwięki podczas kręcenia kierownicą.
- Elementy do silnika i skrzyni biegów
Przeważnie mamy do czynienia z jednym mocowaniem skrzyni biegów, dwoma górnymi mocowaniami silnika oraz jednym dolnym, które ogranicza ruch jednostki napędowej. Pojedyncze dolne mocowanie potocznie nazywane “poduszką skrzyni”. Warto pamiętać, że poduszki silnika nie są takie same, niektóre zbudowane są z litej gumy. Hydrauliczne mocowania silnika są znacznie bardziej złożone i posiadają skomplikowaną budowę. Na przykład mogą być wyposażone w komorę oleju hydraulicznego osadzoną wewnątrz gumy, która zapewnia czułość dynamiczną wymaganą podczas jazdy w trybie “sportowym”. Warto wiedzieć, że asortyment Gates zawiera numery referencji dla tych i innych powiązanych komponentów.
Podobnie jak w przypadku osi i zawieszenia kół, uszkodzenie części w tej kategorii jest związane z panującym stylem jazdy, ogólnym stanem nawierzchni drogi, wyciekami, oleju, wiekiem pojazdu, a nawet warunkami pogodowymi. Z biegiem czasu sama guma zaczyna się zużywać. Oznakami awarii są nadmierne wibracje i zgłaszanie przez kierowców uwag o hałasie z obszaru komory silnika, które mogą wskazywać na ruch silnika, Jest to szczególnie zauważalne w nowoczesnych systemach start–stop, w których jednostka napędowa uruchamia się i zatrzymuje w sposób ciągły w celu oszczędzania paliwa. Nie należy zapominać, że wibracje i wstrząsy pochodzące z komory silnika elementów w złym stanie mogą narazić napęd i skrzynię biegów na dodatkowe obciążenia, a także negatywnie wpłynąć na wał napędowy, przewody wydechowe, a nawet elementy elektryczne.
- Elementy zawieszenia
Głównymi komponentami w tej kategorii są mocowania amortyzatorów oraz osłony, łożyska i tuleje. Główną rolą mocowania amortyzatora jest zabezpieczenie go w pojeździe, jednocześnie związane z nim elementy, takie jak łożyska i tuleje pomagają odizolować pojazd od przenoszenia wibracji i hałasu pochodzącego z opon.
Po raz kolejny częściowa awaria elementów zawieszenia jest związana z panującym stylem jazdy, stanem nawierzchni drogi, wyciekami oleju oraz wiekiem pojazdu, a nawet warunkami pogodowymi w których sama guma zaczyna się zużywać., Typowe objawy awarii obejmują nadmierny hałas pochodzący z elementów zawieszenia, szybkie zużycie amortyzatorów, nadmierne wibracje, nieprecyzyjne prowadzenie pojazdu podczas pokonywania zakrętów i zwiększone zużycie opon. Nierównomierne zużycie bieżnika może być również ważnym wskaźnikiem.
- Elementy układu kierowniczego
Główne produkty w tej kategorii to tuleje wału, osłony przeciwpyłowe, połączenie kolumny oraz końcówki i drążki kierownicze. Są to elementy krytyczne dla bezpieczeństwa. Na przykład drążki kierownicze kierują siłę do końcówek, które ostatecznie zapewniają możliwość skręcania w prawo i lewo.
- Elementy mocowania układu wydechowego
Mocowania układu wydechowego są obecnie jedynym elementem wymienionym w tej kategorii, ale istnieje szeroki zakres zastosowań.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Adam, 13 czerwca 2023, 13:21 0 0
Ma ktoś to w ofercie?
Odpowiedz