Konkurencja na rynku napraw samochodów jest ogromna. Aby się utrzymać, warsztaty powinny regularnie pozyskiwać nowych klientów. Castrol przeprowadził badanie, które wskazuje jakie czynniki wpływają na chęć polecenia warsztatu przez zadowolonego klienta wśród znajomych i rodziny. Czy stosujesz te praktyki w swoim zakładzie?
Badanie Castrol: dzięki czemu warsztat jest polecany znajomym i rodzinie?
Z nowego ogólnopolskiego badania* przeprowadzonego na zlecenie marki Castrol wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który „kontaktuje się z nimi w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą” (kwestia wspomniana przez 26% ankietowanych). Pozostałe dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów to: „rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości” (wspomniane przez 26% respondentów) oraz „przyjazny personel” (25%).
Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby serwisy wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23% osób ankietowanych poleciłoby serwis, który „szczegółowo wyjaśnia opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu”.
Serwisy, które zapewniają przyjazną obsługę, również mogą liczyć na polecanie przez klientów — 23% respondentów zarekomendowałoby serwis, który „wyjaśnia wszystkie wymagane prace oraz prosi o ich zatwierdzenie przez klienta przed wykonaniem”, a 23% poleciłoby serwis, który znajduje się „w dogodnej lokalizacji”.
Które aspekty obsługi są mniej istotne dla klientów warsztatów?
W badaniu zidentyfikowano również czynniki, które mają najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4% osób ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci WiFi, a 7% z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, ponieważ zaledwie 6% kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.
– Ponieważ coraz więcej konsumentów chce zmniejszyć wydatki gospodarstwa domowego w odpowiedzi na rosnące koszty utrzymania, ważne jest, aby zachęcać kierowców do kontynuowania niezbędnych prac serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych, aby zapewnić bezpieczną i efektywną eksploatację pojazdów.. Wyciągnęliśmy interesujące wnioski na temat czynników, które wpływają na rekomendacje, dzięki czemu serwisy mogą zwiększyć liczbę nowych klientów oraz zachować dotychczasowych. – powiedziała Layla Yebaile, dyrektor marketingu w Castrol
* Badanie OnePoll — przeprowadzone w grupie 1000 właścicieli samochodów w Polsce. To samo badanie przeprowadzono także w innych wybranych krajach europejskich.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
TEDI, 1 czerwca 2023, 10:47 3 0
Jeżeli dobrze zrozumiałem to właścicieli samochodów całkowicie nie interesuje jakość naprawy, ponieważ niema o tym żadnej wzmianki w badaniu.
Bardzo dobrze że tylko 6% jest zainteresowane produkcja filmów dokumentalnych zamiast naprawą
Wychodzi na to że najważniejsze dla klienta jest, aby mu "fachowo" wyjaśnić co zostało zrobione i dlaczego, a nie jak to było zrobione, bo i tak klient nie zna się na naprawach. Często przewija się w różnych opiniach i komentarzach zarzut że nie pokazali mu starych części - jest to totalny absurd. ponieważ w każdym warsztacie jest cała masa starych części które można pokazać klientowi, a on i tak nie jest w stanie tego zweryfikować. Moim zdaniem aby ukrócić oszustwa, klient powinien polecać i korzystać z tych serwisów gdzie są wystawiane zlecenia, a najważniejszym dokumentem powinien być wykaż prac w samochodzie i wykaż części wraz z ich marką i nr. katalogowym, wtedy łatwo zweryfikować za co klient zapłacił - czy były to części z "najwyższej półki", czy badziewie.
Zgadzam się że ludzie mają coraz mniej pieniędzy i oszczędzają na czym się da, niestety ta sytuacja jest wykorzystywana prze różnej maści oszustów, niestety naprawa nowoczesnego samochodu na tzw. skróty, najczęściej daje skutek odwrotny i bardzo często naprawę trzeba robić ponownie, naprawa jest jeszcze droższa, na którą już całkowicie nie stać kierowcy, a najczęściej za to obrywa ten który chce to naprawić profesjonalnie. Pisałem o tym już kilka lat temu że wszystko prowadzi w tym kierunku, w zastraszająco szybkim tempie rosną koszty prowadzenia serwisu i krępujące pracę totalnie niepotrzebne i szkodliwe przepisy serwowane nam przez "nasz rząd", kolejne podwyżki prowadzą tylko do ubóstwa i szarej strefy. Dlatego trzeba jak najszybciej z tym skończyć, odsunąć od władzy rządzącą miernotę, urzędników i zastąpić ich fachowcami, których niestety jest w Polsce coraz mniej
pozdrawiam wszystkich normalnych
Odpowiedz