Silniki diesla o pojemności 1.4 oraz 1.6 w samochodach takich marek jak Citroën, DS, Fiat, Mitsubishi, Peugeot i Toyota znane są pod następującymi oznaczeniami HDI, D4d, JTD oraz DiD. Filtry powietrza do samochodów z powyższymi silnikami charakteryzują się nietypową budową. Specjaliści Blue Print radzą jak prawidłowo zainstalować ten filtr.
Możliwe trudności przy montażu filtra powietrza 1.4 HDI 1.6 HDI
Podczas wymiany wkładu filtra powietrza w wymienionych wyżej pojazdach należy zadbać o właściwe ułożenie elementu filtracyjnego w obudowie filtra powietrza. W przypadku niewłaściwego montażu górna pokrywa obudowy filtra powietrza może uszkodzić lub przeciąć piankowe uszczelnienie. Uszkodzone lub odcięte kawałki uszczelnienia mogą zostać zassane do silnika powodując jego uszkodzenie.
Dlaczego montaż filtra powietrza jest problematyczny?
Podczas montażu może dojść do uszkodzenia lub niewłaściwego ułożenia dodatkowej piankowej pętli wkładu filtra powietrza, która uszczelnia obszar wlotowy obudowy filtra powietrza.
Jak prawidłowo założyć filtr powietrza 1.4 HDI 1.6 HDI?
Przed zamontowaniem nowego wkładu filtra powietrza należy go sprawdzić pod kątem ewentualnych pęknięć lub uszkodzeń. Zdemontować górną pokrywę obudowy filtra powietrza, wyciągnąć stary wkład filtracyjny i usunąć wszelkie zabrudzenia z obudowy. Zamontować nowy wkład filtracyjny w obudowie i przed założeniem górnej pokrywy filtra powietrza sprawdzić poprawność ułożenia piankowego uszczelnienia. Wsunąć pokrywę w kołki ustalające zlokalizowane w tylnej części obudowy filtra powietrza. Przed zatrzaśnięciem mocowań upewnić się, że uszczelnienie filtra i obudowa równo do siebie przylegają.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze