Powszechny błąd w danych katalogowych dotyczących zaworów EGR dla Toyoty, często prowadzi do problemów w warsztacie i późniejszych reklamacji. Błąd wynika z faktu, że trzy pozornie identyczne zawory EGR są połączone w jeden numer pozycji, mimo że w rzeczywistości są różne.
Wszystkie trzy zawory można montować w szerokiej gamie modeli, ponieważ zarówno wymiary zewnętrzne, wygląd jak i zastosowane złącze wtykowe są takie same. Jeśli zamontowany zostanie nieprawidłowy zawór EGR to nie zawsze można to od razu zauważyć w warsztacie, lecz niestety często dopiero po dłuższej jeździe i zapaleniu się kontrolki błędu silnika.
Kody błędów zarejestrowane w ECU to zazwyczaj P0400/P0401/P0402, które wskazują na błędy w przepływie zaworu EGR.
Przyczyna kodu błędu jest związana albo ze średnicą zaworu albo ze sterowaniem danego zaworu EGR. Sprawdzenie średnicy zaworu jest stosunkowo łatwe, podczas gdy w warsztacie zazwyczaj nie jest możliwe sprawdzenie sterowania. Jak widać z poniższej tabeli, być może masz zawór EGR o odpowiedniej średnicy, ale z niewłaściwym sterowaniem.
8813 13100 | 8813 13101 | 8813 13102 | |
Średnica zaworu (mm) | 19 | 19 | 14,5 |
Sterownik 1 | X | ||
Sterownik 2 | X | ||
Sterownik 3 | X |
Tabela pokazuje, który zawór EGR jest właściwy do zamontowania w modelach samochodów/typach silników, których to dotyczy – aby ją pobrać, kliknij TUTAJ.
Komentarze