Silnik diesla 1.9 montowany był pod różnymi nazwami w pojazdach marek Alfa Romeo, Fiat, Opel, Vauxhall, Saab i Suzuki. Eksperci Blue Print podpowiadają, co może być przyczyną jego nierównomiernej pracy.
Problem:
- Silnik nie pracuje płynnie.
- Brak mocy.
- Nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach.
- Niskie wolne obroty silnika.
Powyższym objawom towarzyszy zapalona lampka kontrolna silnika. W sterowniku silnika
można odczytać następujące kody usterek:
- P0401 EGR Zawór cewkowy zablokowany w pozycji zamkniętej.
- P0402 EGR Zawór cewkowy zablokowany w pozycji otwartej.
Przyczyna
Przyczyną tych objawów może być nadmierny osad sadzy powodujący blokowanie zaworu EGR.
Rozwiązanie
Zdemontować zawór EGR, sprawdzić pod kątem nadmiernych osadów sadzy i w razie konieczności wymienić. Po zamontowaniu nowego zaworu EGR należy sprawdzić poprawność działania układu. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej należy podłączyć odpowiedni tester diagnostyczny i sprawdzić, czy występują kody usterek.
Następnie z listy danych wybrać pozycję Przepływomierza Powietrza (Mass Air Flow – MAF) oraz Zaworu Recyrkulacji Spalin (Exhaust Gas Recirculation – EGR). Podczas pracy silnika na wolnych obrotach – gdy zawór EGR jest zamknięty – odczyt z przepływomierza powinien wynosić 400-600 mg/s.
Przy wyłączonych odbiornikach prądu i przy kilkukrotnym wciśnięciu pedału gazu parametry przepływomierza powinny szybko zmieniać się.
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach – gdy zawór EGR jest otwarty – odczyt z przepływomierza powinien wynosić 150-400 mg/s.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze