motoryzacja • wczoraj • dziś • jutro
MAŁE FIRMY WIELKI BIZNES
WOLNY RYNEK I WOLNY WARSZTAT
Krzysztof Oleksowicz
Założyciel Inter Cars, przez 20 lat pełniący funkcję prezesa zarządu, obecnie jego doradca, pasjonat motoryzacji.
Absolwent Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Z wykształcenia filozof, z zamiłowania mechanik. Podczas studiów harmonijnie rozwijał zainteresowania w obydwu dziedzinach, zgłębiając traktaty przedstawicieli nurtu tomizmu egzystencjalnego oraz obsługę silników spalinowych, Zanim rozpoczął swoją przygodę na niezależnym rynku motoryzacyjnym, pracował w Bazie Usług Transportowych, prowadził działalność jako pomoc drogowa, a także zdobywał doświadczenie mechanika w Niemczech.
Zapalony sportowiec – alpinista, uczestnik wielu wypraw wysokogórskich, miłośnik wysokooktanowej benzyny oraz adrenaliny, startował w rajdach samochodowych jako kierowca. Obecnie, medytacyjny spokój i dalsze inspiracje biznesowe odnajduje na polach golfowych.
Alfred Franke
Założyciel organizacji branżowej SDCM i wieloletni prezes Stowarzyszenia, członek zarządu FIGIEFA i CLEPA, czyli europejskich organizacji reprezentujących interesy handlu częściami motoryzacyjnymi i przemysłu motoryzacyjnego, a obecnie prezes Grupy Medialnej MotoFocus działającej w wielu krajach Europy Centralnej.Ekspert, konsultant i przyjaciel aftermarketu.
Z motoryzacją związał się tak dawno, że w kategoriach samochodowych przysługiwałby mu zasłużony status oldtimera oraz żółte tablice rejestracyjne. Twierdzi, że w życiu przepracował tylko kilka dni, a potem już tylko realizował swoją motoryzacyjną pasję.Gdyby nie ona, oddawałby się innej – zimą pracowałby jako instruktor narciarstwa, a latem jako cieśla i budowniczy domów z drewna.
Grzegorz Kacalski
Redaktor portalu Warsztatowiec.info.
Już w czasie studiów podjął pracę w prasie codziennej, w której przekonał się, że praca dziennikarza to nie tylko powołanie, ale również udręka. Następnie parę ładnych lat spędził w dziale reportażu w jednym z tytułów prasy kolorowej. Praca ta wzbogaciła go wewnętrznie, ale i wyczerpała. Ukojenie znalazł wśród części zamiennych. Tematyką niezależnego rynku motoryzacyjnego zajmuje się od 17 lat. Jako mechanik amator ma na koncie kilka udanych napraw Polskiego Fiata 126p.
Robert Dzierżanowski
Kierownik ds. Rozwoju Koncepcji Serwisowych Robert Bosch Sp. z o.o.
Od trzech dekad związany z rynkiem motoryzacyjnym, z czego całość poświęcił rozwojowi sieci serwisowych. Twierdzi, że to nie on wybrał motoryzację tylko to ona wybrała jego, kiedy trochę przypadkiem rozpoczął studia na Politechnice Warszawskiej. To małżeństwo z rozsądku okazało się nie tylko trwałe, ale i szczęśliwe.
Witold Kmieciak
Były długoletni szef przedstawicielstwa Sachs w Polsce oraz Prezes firmy Feber
Michał Łyziński
Były długoletni szef przedstawicielstwa koncernu Federal Mogul w Polsce
Stanisław Wróblewski
Urodziwszy się w rodzinie o solidnych korzeniach w motoryzacji prawdopodobnie skazany był na działanie w tej branży. Chciał oszukać przeznaczenie, choćby studiując anglistykę lub ucząc się podstaw tworzenia biżuterii, lecz ostatecznie i tak, wraz z bratem Michałem, odbudowywał rodzinną firmę po trudnych latach PRL-u. Aby poznać branżę od podszewki, zaczynał od montażu resorów w fiatach 126p i wymiany tłumików w „dużych fiatach”. Przez ponad 30 lat starał się, by marka „Bracia Wróblewscy” kojarzyła się kierowcom z najlepszą jakością. Obecnie znów wykonuje voltę, próbując sił w innej dziedzinie lecz opary niebieskiej benzyny z dzieciństwa nie dają o sobie zapomnieć.
W następnym wcieleniu ma nadzieję być kontrabasistą jazzowym, bo muzyka to najwspanialsza ze sztuk, pomagająca odzyskać balans w zwariowanym współczesnym świecie.
Waldemar Bacławski
Prezes zarządu Inter Parts sp. z o.o., współwłaściciel Inter Land sp. z o.o.
Z motoryzacją związał się przez zupełny przypadek, kiedy w trakcie studiów w Niemczech poszukiwał pomysłu na biznes i powrót do Polski po siedmiu latach spędzonych za granicą. Tuż po przemianach ustrojowych, za radą ojca, zajął się importem używanych samochodów, a na początku lat 90. otworzył w Olsztynie sklepik motoryzacyjny. Jak twierdzi, nigdy nie pasjonował się dłubaniem przy samochodach, ale słusznie uznał, że motoryzacja to perspektywiczna branża.
Niegdyś zawodnik, a dziś zapalony kibic siatkówki oraz pasjonat golfa. Zarządza polem golfowym na Mazurach, na którym rzecz jasna również gra, spędzając tam większość wolnego czasu.
Paweł Hańczewski
Dyrektor regionu Europy Wschodniej
- Bosch Automotive Aftermarket
Choć z wykształcenia ekonomista, absolwent uniwersytetów: Warszawskiego i Kraju Saary, jest w stu procentach człowiekiem motoryzacji. Z działem motoryzacyjnym Bosch związany jest od 25 lat, a wcześniej zdobywał doświadczenia w niemieckim przemyśle. Chociaż na co dzień zajmuje się zarządzaniem, swobodnie porusza się również w tematyce technicznej. Do tłoków, panewek i zaworów ciągnęło go od dziecka, czemu wyraz dawał już w latach 80., wielokrotnie naprawiając swój pierwszy motocykl – kultową „emzetkę” MZ 250 ETZ.
Mariusz Dankowski
Współzałożyciel BHMD, współtwórca i wieloletni prezes Groupauto, obecnie wiceprezes Groupauto CEE
Z wykształcenia ekonomista i specjalista od stosunków międzynarodowych oraz żywy przykład na to, że motoryzacyjny aftermarket może być bardziej pociągający od dyplomatycznych salonów i redakcji, które dla niego porzucił. Niegdyś namiętny brydżysta i zapalony wędkarz, dziś koneser muzyki, smakosz wykwintnych dań, a także miłośnik podróży – w granicach komfortu.