Bezprzewodowy klucz udarowy ½” – MILWAUKEE™

, 5 listopada 2020, 8:00

Firma MILWAUKEE™ wprowadziła na rynek nową generację swojego klucza udarowego M18 ONEFHIWF12E-0X.

Już sam wygląd nowego klucza wskazuje na jego główne zastosowanie – jest przeznaczony do pracy w warsztatach samochodowych, stacjach obsługi i serwisach pomocy drogowej. Długie, mocne wrzeciono z napędem ½ cala zakończone pierścieniem blokującym nałożone nań nasadki, sprawdzi się w demontażu i montażu kół samochodowych, pickupów i lekkich ciężarówek. Przy pracy takim kluczem możemy stosować krótkie i długie nasadki do odkręcania kół, bez zagrożenia, że nie sięgniemy do śruby mocującej koło.

Nowy klucz MILWAUKEE™   jest zasilany akumulatorami 18 V. Platforma akumulatorowa M18 MILWAUKEE™   oferuje akumulatory litowe o pojemnościach od 2 do 12 Ah w technologii REDLITHIUM™. Z kluczem M18 ONEFHIWF12E-0X możemy zastosować każdy z nich. Dobieramy taki, który zapewni pracę w wymaganym czasie bez doładowywania. Nowoczesny, bezszczotkowy silnik POWERSTATE™ przewyższa mocą klucze pneumatyczne o podobnym zastosowaniu.

Nowy klucz oferuje maksymalny moment obrotowy 1500 Nm, stosowany do luzowania połączeń oraz 1017 Nm do dokręcania połączeń. Widoczna różnica wielkości momentów wynika z tego, że trudniej jest odkręcić mocno skorodowane połączenie, niż zamocować koło za pomocą oczyszczonej śruby w jej przygotowanym gnieździe.

Klucz umożliwia szybki dostęp do czterech zdefiniowanych ustawień momentu obrotowego. Ustawienia fabryczne są zestopniowane następująco: 102/203/610/1017 Nm. Odpowiada to wstępnemu dokręceniu śrub mocujących koła w samochodach osobowych, pickupach i lekkich samochodach dostawczych, półciężarówkach. Dla mechanika jest to duże ułatwienie – błyskawicznie może przygotować klucz udarowy do pracy z kolejnym pojazdem, który pojawił się na podjeździe. Praktyka pokazuje, że w kluczach, w których trudno jest ustawić wartość momentu obrotowego – urządzenia są ustawiane „na maksa”, co skutkuje później niemożnością odkręcenia koła przez kierowcę dysponującego standardowym kluczem do kół w razie awarii na drodze.

Nowy klucz udarowy MILWAUKEE™ M18 ONEFHIWF12E ma wbudowany zaawansowany system zliczający liczbę uderzeń i prędkość obrotową wrzeciona, służący zachowaniu wysokiej powtarzalności przykładanego momentu obrotowego. Zapobiega to niezamierzonemu przeciążeniu połączenia.

Aby maksymalnie wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze zastosowano jeszcze jedno rozwiązanie. Używając standardowe klucze udarowe, użytkownik chcąc upewnić się, że poprawnie dokręcił połączenie, bardzo długo trzymał włączony klucz udarowy, pomimo, że założony moment już dawno był już osiągnięty. Tracił niepotrzebnie energię, skracając czas pracy akumulatora. Nowe rozwiązanie MILWAUKEE™ temu zapobiega. Klucz rozpoznaje, kiedy połączenie uzyskało zadany stopień dokręcenia i odłącza napęd, pomimo tego, że użytkownik nadal wciska włącznik spustowy urządzenia. Ta funkcjonalność nie jest włączona przy ustawieniu maksymalnego momentu obrotowego – wtedy urządzenie działa cały czas z pełną mocą. Podczas odkręcania połączenia – urządzenie rozpoznaje, kiedy poluzowało połączenie. Wtedy redukuje obroty wrzeciona, zmniejszając pobór energii z akumulatora. W ten sposób oszczędza energię akumulatora i pozwala na dłuższą pracę urządzenia.

Prezentowany klucz udarowy posiada wbudowany system ONE KEY™, który opiera się na aplikacji umieszczonej w chmurze i umożliwia sterowanie urządzeniem za pomocą smartfona. Sterować można zmianą ustawień, blokowaniem przed użyciem przez osoby do tego nieuprawnione. System określa także geolokalizację urządzenia oraz uprasza proces inwentaryzacji urządzeń w parku maszynowym.

Nowy klucz  MILWAUKEE™ M18 ONEFHIWF12E-0X dostarczany jest w walizce systemowej HD Box, wraz z kompletem dokumentacji, bez akumulatora i ładowarki.

Nr produktu:  4933478405

Od października 2020 r dostępny jest u dealerów marki MILWAUKEE™.

Przygotował Artur Kordowski, Category Manager, Milwaukee Power Tools

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Mechanik, 15 listopada 2020, 21:40 1 0

Dobre, ale nie tanie.

Odpowiedz

rooster, 22 listopada 2020, 23:17 0 0

dzień dobry

Jestem bardzo ciekawy czy ktoś z was używał .Na papierze wartości są dosyć mocne.Jaka cena i jaka konkurecja ???

Odpowiedz

Mati, 23 listopada 2020, 17:29 0 0

Witam
Używam cały czas 4 sztuki na serwisie ,jeśli chodzi o moc to bajka ,wykonanie zaś ... no cóż po 2 latach 2 baterie padły , mocowania baterii dramat , trzymają się teraz dzięki trytkom. Osłony są ale ceny kosmos, obudowa się strasznie rysuje ..czy warto tyle płacić ? każdy ma mankamenty ,są dalej tylko dzięki "mocy"

Odpowiedz