Gear Tronic – sposób na wymianę oleju w automatycznej skrzyni

19 lutego 2016, 16:14

Systematycznie rośnie popularność pojazdów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, w której bardzo istotna jest regularna wymiana oleju. W czynności tej może pomóc nowe urządzenie LIQUI MOLY Gear Tronic.

Olej w przekładni automatycznej powinien być wymieniany co 80 do 120 tys. km przebiegu lub co cztery do sześciu lat. Przede wszystkim zależy to od zaleceń producenta pojazdu, ale także od stylu jazdy kierowcy, warunków eksploatacji oraz samej konstrukcji skrzyni.

Wymiana oleju w przekładni automatycznej jest bardziej skomplikowana niż w przypadku silnika. Urządzenie LIQUI MOLY Gear Tronic, wraz z opracowanymi dodatkami, umożliwia profesjonalne przeprowadzenie poszczególnych etapów, jak czyszczenie, odsysanie, płukanie i napełnianie.

Uniwersalność

Urządzenie wyróżnia się uniwersalnością.  Podłączenie do przekładni możliwe jest poprzez rurkę prowadzącą bagnet olejowy, przyłącza wężowe chłodnicy oleju przekładniowego lub bezpośrednio do skrzyni biegów. Urządzenie wyposażone jest w szklane wzierniki pozwalające na kontrolę procesu wymiany, jak również dwie oddzielne wagi elektroniczne do oleju starego i nowego oraz wskaźnik stanu napełnienia.

Operacja przebiega inaczej, niż w przypadku wymiany oleju w silniku, gdzie najpierw spuszczany jest zużyty olej, a następnie wlewany nowy. W tym przypadku jest to operacja dynamiczna – poziom napełnienia skrzyni biegów olejem musi być utrzymywany na jednakowym poziomie podczas całego procesu. Inaczej można doprowadzić do poważnego uszkodzenia skrzyni.

LIQUI MOLY oferuje zarówno uniwersalne zestawy końcówek jak i przeznaczone do danego modelu samochodu. Wraz z instrukcją obsługi można je przechowywać w urządzeniu Gear Tronic.

Działanie

W pierwszym kroku, przy pomocy nowego preparatu czyszczącego do automatycznych skrzyń biegów z linii Pro-Line usuwany jest nagar, woda oraz pozostałe zanieczyszczenia. Następnie należy zdemontować miskę olejową i wyczyścić ją. Kolejnym krokiem jest wymiana filtra oleju i najbardziej pracochłonna czynność, czyli wymiana oleju przekładniowego. Na koniec, z oddzielnego zbiornika wtłaczany jest dodatek do oleju ATF. Poprawia on zmianę biegów i konserwuje uszczelnienia. 

Chociaż obsługa urządzenia Gear Tronic jest prosta, pakiet oferowany przez LIQUI MOLY zawiera też odpowiednią instrukcję i szkolenie.

Dowiedz się więcej

Nowości Liqui Moly na targach Automechanika 2016
Nowości Liqui Moly na targach Automechanika 2016

Firma Liqui Moly miała swoje stoisko w hali, w której przeważali producenci olejów silnikowych. Nowości produktowe, zaprezentowane podczas imprezy nie ograniczają się jednak tylko do olejów. Rozmiar stoiska Liqui Moly świadczy o pozycji tej firmy jako producenta środków smarnych w Niemczech oraz na całym świecie. Mówiąc wprost, jest ona bardzo popularna. Na stoisku spotkaliśmy polskich […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!