Menu

Układ Kierowniczy

Nowa technologia pierścieni zabezpieczających oraz osłon przeciwpyłowych zaprezentowana przez MOOG®

Producenci części samochodowych przeganiają się w nowych technologiach służących poprawie ich działania, czy wydłużeniu czasu eksploatacji. Inżynierowie MOOG opracowali nowy materiał, z którego produkowane są obecnie osłony przeciwpyłowe MOOG.

Belka skrętna – co to jest i jak działa?

Mianem belki skrętnej określamy rodzaj zawieszenia tylnego, a konkretniej zawieszenia półzależnego. To prosta konstrukcja, która jest bardzo popularna w samochodach klasy średniej.

Dwie nowe marki dostępne w ofercie Auto Partner SA

Auto Partner SA nawiązał współpracę z dwiema firmami – TCMATIC oraz Lizarte. Ich produkty dostępne są w ofercie dystrybutora.

EPS – jak działa elektromechaniczne wspomaganie kierownicy?

W poniższym artykule przedstawiamy model wspomagania kierownicy, który jest stosunkowo nowy, ale obecnie wręcz wszechobecny w pojazdach samochodowych.

Układ zawieszenia w pojazdach – jak wyglądał dawniej, a jak dziś?

W artykule przyglądamy się nieco historii zawieszeń, sprawdzamy, co jest obecnie w powszechnym użyciu i próbujemy przewidzieć przyszłe trendy.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.