Citroën Berlingo III: utrata mocy w czasie deszczu

2 stycznia 2020, 13:52

Specjaliści firmy Autodata otrzymali od jednego z warsztatów prośbę o pomoc w sprawie usterki Citroena Berlingo. Co ciekawe, problem z utratą mocy silnika występował tylko podczas jazdy w deszczu.

Zgłosił się do nas właściciel Citroëna Berlingo III 1,6 HDi z 2010 roku, który skarży się na utratę mocy silnika i opóźnione przyspieszanie w czasie deszczu. Symptomy te były odczuwalne podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować źródła usterki. Czy słyszeliście o takiej usterce?

Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o takiej usterce i jest ona spowodowana zakłóceniem sygnału czujnika położenia pedału przyspieszenia spowodowanym przez silnik wycieraczek przedniej szyby. Do naprawy potrzebny będzie dodatkowy przewód masy razem z tuleją zabezpieczającą (dostępny w dziale części Citroën) oraz aktualizacja oprogramowania komputera sterującego silnika. Wymontuj owiewkę przedniej szyby. Odłącz złącze wielostykowe wiązki przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby. Wyjmij styk 1 złącza wielostykowego wiązki przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby rys.1.1. Końcówkę przewodu zaizoluj i zabezpiecz na wiązce przewodów. Włóż styk przewodu dodatkowego przewodu masy w położenie 1 złącza wielostykowego wiązki przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby. Podłącz złącze wielostykowe wiązki przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby. Nałóż tuleję zabezpieczającą na dodatkowy przewód masy. Wymontuj rynienkę odpływową wody z lewej strony. Przymocuj jeden z otworów dodatkowego przewodu masy do śruby mocującej rynienki odpływowej wody z lewej strony rys.1.2. Zamontuj rynienkę odpływową wody z lewej strony. Pozostały otwór dodatkowego przewodu masy przymocuj do wewnętrznej śruby mocującej błotnika z lewej strony rys.1.3. Zamontuj owiewkę przedniej szyby. Zaprogramuj ponownie komputer sterujący silnika za pomocą zaktualizowanego oprogramowania. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

maluczkimechanik, 3 stycznia 2020, 15:36 3 0

Niestety francuska motoryzacja nigdy nie grzeszyła poprawnością działania elektryki/elektroniki i prostotą rozwiązań.
Aż strach pomyśleć o nowych technologiach hybrydowych tudzież elektrycznych....

Odpowiedz

Piasek, 9 stycznia 2020, 9:57 2 0

z drugiej... ten czas ucieka jak szalony, jeszcze niedawno 2010r to było młode auto a to przecież 10-letni "grat" w którym wszystko może się zdarzyć zwłaszcza psikusy natury elektrycznej

Odpowiedz