Tylne hamulce Hyundaia i40 – porady techniczne Blue Print

21 sierpnia 2018, 15:43

Hyundai i40 w wersji sedan i kombi został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski Model ten, dzięki rozsądnej polityce cenowej, atrakcyjnemu wyglądowi, jakości oraz szerokiej gamie silników i wersji wyposażenia skutecznie konkuruje m.in. z Fordem Mondeo.

W modelu i40 zastosowano elektromechaniczny układ hamulca postojowego, podobny do rozwiązań wykorzystywanych przez firmy Volkswagen, Renault, Volvo, Ford oraz BMW.
Poniżej przedstawiono procedurę wymiany tylnych klocków i tarcz hamulcowych:

  1. Skontrolować układ hamulcowy, sprawdzając poziom i stan płynu hamulcowego, ewentualne jego wycieki oraz działanie hamulca zasadniczego i postojowego.
    Uwaga: Ze względu na to, że siłowniki uruchomionego hamulca postojowego pobierają dużo prądu (około 14-20 amperów), zaleca się podłączenie urządzenia podtrzymującego napięcie w układzie elektrycznym. Przy włączonym zapłonie podłączyć tester do 16-pinowego gniazda diagnostycznego, a następnie sprawdzić ewentualne kody błędów w układach elektrycznego hamulca postojowego i ABS.

  2. Po uniesieniu samochodu, należy zdemontować tylne koła i skontrolować stan przewodów hamulcowych, okablowania i złączy siłownika hamulca postojowego, a także tylnych klocków i tarcz hamulcowych. Minimalna grubość tarcz wynosi 8,4 mm, a klocków hamulcowych 2,0 mm.
  3. Przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego, cofnąć do położenia serwisowego siłownik elektrycznego hamulca postojowego.
  4. Z zacisku hamulcowego wykręcić dwie śruby imbusowe 12mm, a następnie ostrożnie zdemontować i odsunąć zacisk na bok, nie obciążając nadmiernie przewodu hamulcowego oraz okablowania siłownika.
  5. Nie ma potrzeby wkręcania tłoczka – wystarczy go wepchnąć.
  6. Zdemontować stare klocki hamulcowe i sprężyny mocujące.
  7. W celu zdemontowania jarzma zacisku (A) najpierw należy odkręcić śrubę łącznika zawieszenia (B). Umożliwi to odkręcenie dwóch śrub jarzma zacisku (C).
  8. Wykręcić śruby mocujące tylną tarczę hamulcową i zdemontować ją. Oczyścić powierzchnie przylegania i w razie konieczności przed montażem odtłuścić nową tarczę hamulcową.
  9. Zamontować śruby jarzma zacisku, śrubę łącznika zawieszenia, a następnie założyć nowe klocki hamulcowe i sprężyny mocujące – wtedy można zamontować zacisk hamulcowy.
  10.  Na końcu należy podłączyć siłowniki elektrycznego hamulca postojowego oraz sprawdzić działanie hamulca zasadniczego i postojowego. Kontrola powinna obejmować również ewentualne wycieki płynu hamulcowego. Następnie należy sprawdzić, czy nie występują kody usterek w układzie hamulca postojowego i ABS, a później założyć koła dokręcając je momentem 88-108 Nm i przeprowadzić jazdę próbną.

Autor: Charles Figgins - Doradca Techniczny Blue Print

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

K4mil, 23 sierpnia 2018, 8:48 3 0

ciekaw jestem czy w kilku-kilkunastoletnim aucie śruba łącznika zawieszenia B odkręci się, czy będziemy wymieniać razem z tuleją...

Odpowiedz

Anonim, 26 sierpnia 2018, 12:04 0 0

Nie popisali się z tym rozwiązaniem.

Odpowiedz