Turbosprężarki w silnikach Ford Duratorq 2.2 – uwaga techniczna

13 sierpnia 2015, 15:49

Firma MotoRemo – autoryzowany dystrybutor i serwisant marki Garrett by Honeywell – zwraca uwagę na potencjalny problem techniczny, który może wystąpić przy zamiennym stosowaniu turbosprężarek o numerach 798128-5002S i 798128-5006S. Turbosprężarki są stosowane w silnikach Ford Duratorq o poj. 2.2 l.

Opisywany silnik był montowany m.in. w pojazdach: Fiat Ducato, Citroen Jumper/Relay czy Peugeot Boxer.

Opis problemu:

Z uwagi na zmiany w kolektorze wydechowym, wprowadzone w okresie produkcji pojazdu, konieczne były również zmiany we flanszy wlotowej obudowy turbiny, włącznie ze zmianą położenia pozycji kółka M8.

Turbosprężarek z końcówką -5006S oraz z końcówką -5004S (oficjalny zamiennik) nie da się zamienić bezpośrednio z turbosprężarką z końcówką -5002S. Chcąc zastosować turbosprężarkę 798128-5006S lub 798128-5004S w miejsce 798128-5002S należy pamiętać o konieczności wymiany kolektora wydechowego w pojeździe.


Flansza wlotowa obudowy turbiny 798128-5002S
 


Flansza wlotowa obudowy turbiny: 798128-5004S oraz -5006S

Materiał przygotowany przez firmę MotoRemo

Dowiedz się więcej

Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią
Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią

Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]

Turbosprężarka Garrett Performance Upgrade dla silników 2.0 TDI w MotoRemo
Turbosprężarka Garrett Performance Upgrade dla silników 2.0 TDI w MotoRemo

Dział tuningu firmy MotoRemo wzbogacił się o nową turbosprężarkę Garrett GTA1749MV o numerze 838946-5001S. Turbosprężarka ta może być stosowana jako zamiennik lub upgrade do silników grupy VW 2.0 TDI (kody silnika BKD/BKP/AZV). Dzięki nowej konstrukcji koła kompresji potencjał turbosprężarki pozwala uzyskać moc na poziome do 190 KM. Produkt Plug&Play zapewnia prosty montaż bez konieczności dodatkowych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

R6, 14 sierpnia 2015, 11:03 0 0

Szlifierka i spawarka czynią cuda :)

Odpowiedz