Volkswagen T6: nierówna praca na jałowych obrotach. Rozwiązanie problemu.

2 lipca 2025, 9:11

Volkswagen Transporter T6 (modele z lat 2015-2019, z silnikami CXFA/CXHA/CXGA/CXGB/CXGC/CXHB) może napotkać problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym, szczególnie w fazie rozgrzewania, lub nawet z gaśnięciem po zimnym rozruchu. Sprawie przyjrzeli się eksperci z Hella TechWorld.

volkswagen t6

Volkswagen T6: nierówna praca na jałowych obrotach

Jeśli występują wspomniane objawy, w sterowniku silnika zapisane są kody błędów wskazujące na „fałszywe” powietrze, a nawet zaświeciła się lampka kontrolna, przyczyną może być nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.

Szczególną uwagę należy zwrócić na połączenie pomiędzy przepływomierzem powietrza a filtrem powietrza. Istnieje możliwość, że pierścień uszczelniający w tym miejscu jest uszkodzony lub został nieprawidłowo zamontowany. W niektórych przypadkach pierścienia uszczelniającego może w ogóle brakować, ponieważ zapomniano go zamontować podczas wcześniejszych prac serwisowych lub naprawczych.

Aby rozwiązać problem, należy rozłączyć te dwa podzespoły i sprawdzić poprawność montażu pierścienia uszczelniającego. W razie potrzeby, konieczna może być jego wymiana.

Źródło: Hella TechWorld

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!