Volkswagen Transporter T6 (modele z lat 2015-2019, z silnikami CXFA/CXHA/CXGA/CXGB/CXGC/CXHB) może napotkać problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym, szczególnie w fazie rozgrzewania, lub nawet z gaśnięciem po zimnym rozruchu. Sprawie przyjrzeli się eksperci z Hella TechWorld.
Volkswagen T6: nierówna praca na jałowych obrotach
Jeśli występują wspomniane objawy, w sterowniku silnika zapisane są kody błędów wskazujące na „fałszywe” powietrze, a nawet zaświeciła się lampka kontrolna, przyczyną może być nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.
Szczególną uwagę należy zwrócić na połączenie pomiędzy przepływomierzem powietrza a filtrem powietrza. Istnieje możliwość, że pierścień uszczelniający w tym miejscu jest uszkodzony lub został nieprawidłowo zamontowany. W niektórych przypadkach pierścienia uszczelniającego może w ogóle brakować, ponieważ zapomniano go zamontować podczas wcześniejszych prac serwisowych lub naprawczych.
Aby rozwiązać problem, należy rozłączyć te dwa podzespoły i sprawdzić poprawność montażu pierścienia uszczelniającego. W razie potrzeby, konieczna może być jego wymiana.
Źródło: Hella TechWorld
Komentarze