Rozwiązania SWAG: przegrzanie silnika 1.6 i 2.0 TDI

26 maja 2025, 11:06

To stosunkowo często występujący problem silników diesla koncernu Volkswagena (1.6 i 2.0 TDI). Wskaźnik temperatury pokazuje ponad 110°C, co prowadzi do przegrzewania silnika. Dodatkowy objaw to słaba wydajność ogrzewania wnętrza. W sterowniku silnika mogą być zapamiętane kody usterek.

Przyczyna usterki

W tych pojazdach pompa wody wyposażona jest w kontrolowany przez sterownik silnika kołnierz, który przerywa przepływ płynu chłodzącego w celu utrzymania odpowiedniej temperatury jednostki napędowej. Niestety, czasami kołnierz zacina się, a plastikowy wirnik może pęknąć lub odłączyć się od wałka pompy wody.

Rozwiązanie

Odczekać do momentu ostygnięcia silnika, a następnie odkręcić korek ze zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Zdemontować mały wężyk w przedniej części zbiornika i umieścić go nad otworem wlewowym. Przy silniku pracującym na wolnych obrotach z wężyka powinna wyciekać niewielka stróżka płynu chłodzącego. Wraz ze wzrostem obrotów silnika wyciek płynu chłodzącego powinien zwiększyć się. Jeżeli tak się nie dzieje, może to oznaczać usterkę pompy wody.

Niesprawny element można wymienić na pompę wody oferowaną przez SWAG pod numerem 33 11 0349. Pompa ta jest wyposażona w kołnierz posiadający poprawioną konstrukcję, która została gruntownie przetestowana w celu wyeliminowania usterki typowej dla elementu montowanego fabrycznie.

Należy zamontować nową pompę wody wraz z nowym zaworem elektromagnetycznym i uszczelkami dostępnymi w zestawie. Uzupełnić płyn chłodzący do odpowiedniego poziomu, a następnie próżniowo odpowietrzyć układ chłodzenia. Na zakończenie prac, przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego przeprowadzić procedurę odpowietrzania w celu usunięcia całego powietrza z układu chłodzenia.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!