Menu

Sprzęgła

Od czego zależy zużycie paliwa w samochodzie?

Producenci samochodów ponoszą wysokie koszty rozwoju, wprost proporcjonalne do norm w zakresie emisji spalin, a wszystko po to, aby utrzymać zużycie paliwa w nowych samochodach na jak najniższym poziomie. Dlaczego jest to tak trudne zadanie? Odpowiedź znajdziecie w dzisiejszym artykule, który – oprócz powtórki z praw fizyki – skupia się również na tym, w jaki […]

Właściwy olej kluczowy dla pracy automatycznej skrzyni biegów

Samochody z automatycznymi skrzyniami biegów zyskują w naszym kraju na popularności. Nie wszyscy kierowcy zdają sobie jednak sprawę, jak ważna jest kwestia prawidłowej eksploatacji i obsługi serwisowej takich przekładni. To otwiera nowe możliwości dla warsztatów, które mogą poszerzyć swoje kompetencje o te dotyczące m.in. olejów do automatycznych skrzyń biegów.

Dwumasa – objawy awarii. Kiedy trzeba wymienić dwumasowe koło zamachowe?

Dwumasa to jeden z najdroższych elementów eksploatacyjnych, jaki można znaleźć we współczesnych samochodach. Dwumasowe koło zamachowe jest drogie. Do tego dochodzi jeszcze konieczność wymiany sprzęgła, oleju przekładniowego w skrzyni biegów i wysoka cena za usługę (ze względu na pracochłonność i czasochłonność). Jak rozpoznać objawy awarii DKZ?

Większy wymiar tylnej części wysprzęglika

Podczas wymiany elementów sprzęgieł konieczne jest zwrócenie uwagi na szczególne procedury montażu. Przykładem jest wysprzęglik o numerze 510017710, stosowany w pojazdach grupy Volkswagen i marki Ford. Tego elementu dotyczy film, przygotowany przez specjalistów z firmy Schaeffler.

Sprzęgła samonastawne SAC i TAC – jakie narzędzie do poprawnego montażu? [FILM]

Podczas montażu sprzęgła samonastawnego SAC (self adjusting clutch) oraz sprzegła TAC (travel adjusting clutch) należy korzystać ze specjalnego narzędzia. Kwestię tę wyjaśniają specjaliści firmy Schaeffler.

Najbardziej awaryjne automatyczne skrzynie biegów w grupie VAG

Automatyczne skrzynie biegów kojarzą się przede wszystkim z wygodą ich użytkowania, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Kierowcy mogą zapomnieć o konieczności ciągłej zmiany przełożeń, wszystko odbywa się komfortowo bez ich udziału. Jednak za tak praktyczne rozwiązanie niekiedy trzeba dużo zapłacić – zwłaszcza przy awarii i naprawie automatów. W artykule przedstawimy listę najbardziej awaryjnych skrzyń biegów montowanych […]

Blokada rozrządu Castex do silników Fiata i Jeppa

Firma Castex rozszerza swoje portfolio. Tym razem wprowadza do oferty zestaw przeznaczony do blokowania i ustawiania rozrządu w silnikach marek Fiat i Jepp. Nowość przeznaczona jest do samochodów z silnikiem benzynowym, wyprodukowanych w latach 2018- 2022.

Nowe oleje przekładniowe w ofercie Mobil

Mobil rozszerzył gamę olejów przekładniowych o produkty Multi-Vehicle, które przeznaczone są do skrzyń automatycznych wielu światowych producentów samochodów. Oleje Mobil z serii Multi-Vehicle posiadają różne kolory etykiet i nakrętek – czerwone dla skrzyń AT, czarne dla CVT i niebieskie do przekładni dwusprzęgłowych DCT – co ułatwia dobór produktu i pomaga uniknąć błędu.

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.