Promocje u dystrybutorów części – wyniki ankiety

, 4 lutego 2013, 13:07

Promocje są wszechobecne, także w branży sprzedaży części zamiennych. Przedstawiamy wyniki krótkiego badania sondażowego, które przeprowadziliśmy wśród czytelników naszego portalu. Dotyczyło ono zainteresowania promocjami na zakup części.

Czy warsztaty samochodowe korzystają z promocji?

Przedstawiciele warsztatów wypowiedzieli się, z jakiego typu promocji korzystają najczęściej, jakie są najbardziej pożądane przez nich nagrody. Zaznaczyli także powody ewentualnego braku zainteresowania akcjami promocyjnymi dystrybutorów i producentów części. Jak pokazały uzyskane wyniki, przypuszczenie o dużym zainteresowaniu warsztatów promocjami znalazło potwierdzenie. Blisko 80% ankietowanych potwierdziło, iż bierze udział w promocjach na zakup części.

Większość badanych wskazała, że uczestniczy w promocjach niejako ,,przy okazji”, ponieważ i tak musi kupować części. Promocje są formą dodatkowej aktywności, która może przynieść korzyści. Część przedstawicieli warsztatów stwierdziła jednak, że aktywnie szuka promocji, z których warto skorzystać.

Wiele promocji na raz

Warsztaty nie ograniczają się do udziału tylko w jednej promocji.  77 % ankietowanych deklaruje, iż równolegle korzysta z promocji organizowanych przez różnych dystrybutorów, nie koncentrując się tylko na propozycji np. głównego dostawcy.

Zbieranie punktów i nagrody rzeczowe za osiągnięcie określonych progów obrotów to najbardziej lubiane przez warsztaty rodzaje promocji.  Warto zauważyć, iż oba rozwiązania wiążą się z dłuższym czasem trwania. Nagroda nie jest przekazywana natychmiastowo, więc raczej zobowiązuje warsztat do lojalności i zakupów przez pewien okres czasu. To dobra wiadomość dla dystrybutorów i producentów, niemniej w formie zachęty mogą oni od czasu do czasu pomyśleć o promocji, która pozwoli warsztatom szybko cieszyć się nagrodą.

Odpowiedzi na pytanie o rodzaj lubianej promocji wskazują także, że ważnym czynnikiem jest tutaj pewność uzyskania nagrody – w przypadku największych przyrostów warsztat nie ma pewności, czy znajdzie się w czołówce. Możliwość monitorowania wyników konkurencji może być tutaj pomocna. Niewątpliwie także atrakcyjność nagrody może pozytywnie wpłynąć na decyzję o udziale w takiej akcji promocyjnej.

Jaka nagroda za udział w promocji?

Specjaliści od marketingu poświęcają wiele godzin na stworzenie ciekawej promocji, która również zaoferuje atrakcyjne nagrody. Okazuje się jednak, że nadal dużym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania najprostsze jak np. bonusy pieniężne obecne w branży od wielu lat. Wiele warsztatów podchodzi do promocji praktycznie i preferuje gadżety przydatne w codziennej pracy. Można powiedzieć, że to zjawisko uległo pewnej ewolucji, gdyż kilka lat temu najczęściej preferowano sprzęt RTV i AGD, który można wykorzystać raczej w domu niż w warsztacie.

 

 

Dlaczego nie bierzesz udziału w promocjach?

Osoby, które w sondażu wskazały, iż nie korzystają z promocji zapytaliśmy o powody takiej postawy. Najczęściej wskazywane przyczyny nie uczestniczenia w promocjach to brak atrakcyjnych warunków zakupu i mało atrakcyjne upominki (ponad 65%).

 

Komentarze

Brak komentarzy