Narzędzia ContiTech – szybsza i bezpieczna wymiana pasków

, 22 października 2012, 10:50

W nowoczesnych warsztatach samochodowych na pierwszym miejscu powinno stawiać się jakość oraz szybkość wykonywania usług. Firma ContiTech prezentuje szereg narzędzi, których użycie skróci czas naprawy i zmniejszy ryzyko uszkodzenia części układów przeniesienia napędu.

CONTI UNI-TOOL ELAST  – łatwy montaż i demontaż

Pośpiech nie jest dobrym doradcą w przypadku czynności wymiany elastycznego paska wielorowkowego. Napędy weń wyposażone nie posiadają napinaczy, dlatego w wielu przypadkach niezbędne jest zastosowanie narzędzia, które naciąga pasek podczas montażu i zakłada go na koła z określonym naprężeniem montażowym. W innym przypadku pasek może stracić odpowiednie naprężenie. Narzędzie UNI-TOOL ELAST powstało, aby ułatwić tę czynność oraz maksymalnie skrócić czas naprawy. Zestaw służy do montażu oraz demontażu i zapobiega uszkodzeniu paska i koła pasowego. Nadaje się do szerokiej gamy pojazdów, także tych z płaskimi kołami pasowymi bez zagłębienia. Zamieszczony poniżej filmik prezentuje działanie narzędzia:
 

 

TOOL BOX OAP – sprawna wymiana koła OAP

Wiele nowoczesnych samochodów posiada tzw. wolne koło alternatora (OAP) lub rozłączne sprzęgło alternatora (OAD). Zastosowanie tych części ma na celu…czytaj dalej

 


 

TOOL BOX OAP – sprawna wymiana koła OAP


Wiele nowoczesnych samochodów posiada tzw. wolne koło alternatora (OAP) lub rozłączne sprzęgło alternatora (OAD). Zastosowanie tych części ma na celu zredukowanie hałasu, wibracji i nadmiernego tarcia, powodowanych poślizgiem paska na bieżni alternatora. Takie objawy mogą wystąpić w każdym przypadku zmiany prędkości obrotowej silnika, np. przy zmianie biegów, czy hamowaniu silnikiem. Wolne koło alternatora obraca się tylko w jedną stronę napędzając alternator. Gdy pasek nagle zwalnia, koło pozostaje w ruchu na zasadzie ,,wolnobiegu", przez co zostaje pozbawione obciążenia wynikającego z bezwładności alternatora. Przy każdej wymianie paska należy sprawdzić stan OAP lub OAD. W przypadku widocznych uszkodzeń, należy bezwzględnie wymienić je na nowe. W przeciwnym razie w niedługim czasie może dojść do poważnych uszkodzeń układu paskowego. W procesie wymiany pomoże urządzenie ContiTech – TOOL BOX OAP. Skrzynka narzędziowa zawiera komplet kluczy nasadowych, które pasują do bardzo wielu popularnych pojazdów. Zastosowanie zestawu znacznie skraca czas procesu naprawy oraz zmniejsza ryzyko uszkodzenia nowej części. Poniżej prezentacja zastosowania:
 

LASER TOOL – szybka kontrola współosiowości

Każdy mechanik wie jak trudnym zadaniem bywa wykonanie odpowiedniego pomiaru współosiowości kół pasowych. Ewentualne błędy bywają za to…czytaj dalej

 


LASER TOOL – szybka kontrola współosiowości


Każdy mechanik wie jak trudnym zadaniem bywa wykonanie odpowiedniego pomiaru współosiowości kół pasowych. Ewentualne błędy bywają za to brzemienne w skutkach – hałas, przedwczesne zużycie paska. Narzędzie LASER TOOL od ContiTecha eliminuje problemy przy wykrywaniu przesunięć. Laser należy umieścić centralnie na rowkach koła pasowego, a następnie skierować jego promień na przeciwległe koło pasowe. Promień natychmiast wskaże, czy koło jest ustawione współosiowo. Narzędzie jest uniwersalne i można wykorzystać je także do innych czynności w warsztacie. Poniżej prezentacja działania LASER TOOL:
 

TOOL BOX V01 do samochodów grupy VW

Samochody grupy Volkswagena to jedni z najczęstszych gości warsztatów naprawczych. Wymiana pasków rozrządu w Skodzie, Seacie, Audi, czy Volkswagenie jest o wiele prostsza przy zastosowaniu…czytaj dalej

 


TOOL BOX V01 do samochodów grupy VW

Samochody grupy Volkswagena to jedni z najczęstszych gości warsztatów naprawczych. Wymiana pasków rozrządu w Skodzie, Seacie, Audi, czy Volkswagenie jest o wiele prostsza przy zastosowaniu zestawu narzędziowego ContiTech o nazwie TOOL BOX V01. Zestaw zawiera prawie wszystkie narzędzia, potrzebne do wymiany pasków zębatych – m.in. do blokowania rolki napinacza, wałków rozrządu, czy wałów korbowych. Dokładny opis wszystkich narzędzi znaleźć można na stronie producenta. Poniżej prezentacja możliwości zestawu:
 

 

Belt Wear Tester – sprawdź stan paska

Miernik zużycia paska od ContiTech pozwala w szybki sposób sprawdzić, czy czynność wymiany jest konieczna. Sprytne urządzenia pozwala zbadać…czytaj dalej

 


Belt Wear Tester – sprawdź stan paska

Miernik zużycia paska od ContiTech pozwala w szybki sposób sprawdzić, czy czynność wymiany jest konieczna. Sprytne urządzenia pozwala zbadać szerokość oraz głębokość rowków, a także sprawdzić ewentualne pęknięcia. Użycie miernika pozwala upewnić się, czy pasek, który na pierwszy rzut oka wygląda na niezużyty, faktycznie nadaje się do dalszej eksploatacji. Poniżej ilustracja zastosowania narzędzia.
 

Odpowiednie narzędzia kluczem do skutecznej naprawy

Odpowiednie ustawienie kół pasowych, czy wymiana paska to czynności tylko z pozoru bardzo proste. Nieprofesjonalne podejście polegające na zbyt dużym pośpiechu, czy używaniu śrubokrętu lub innych zbędnych narzędzi może szybko przynieść negatywne konsekwencje. Firma ContiTech od lat projektuje narzędzia, które mają usprawnić pracę warsztatów i zwiększyć jakość wykonywanych usług. Prezentowane produkty wraz z obszerną instrukcją można nabyć w specjalistycznych placówkach handlowych. Warto zapoznać się z całym bogatym asortymentem akcesoriów.

Dowiedz się więcej

Paski rozrządu, wielorowkowe i klinowe vs środki chemiczne
Paski rozrządu, wielorowkowe i klinowe vs środki chemiczne

Materiałem wyjściowym do produkcji zębów/klinów i części grzbietowej obecnie produkowanych pasków rozrządu, wielorowkowych i klinowych jest kauczuk syntetyczny. Jest to tworzywo elastyczne, łatwo nadawać mu kształt oraz posiada niski współczynnik tarcia, co jest istotne w miejscach styku części grzbietowej paska z rolką napinającą lub prowadzącą (tarcie = wzrost temperatury = stopienie paska). Ponadto proces wulkanizacji, […]

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2
Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2

Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie CBDB grupy VAG. Kliknij tutaj, aby przejść do pierwszej części artykułu. Demontaż – ciąg dalszy: Przekręcić mimośród rolki napinającej (Rys. 5, Nr 3 i Rys. 6, Nr 2) kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, dopóki nie […]

Komentarze

Brak komentarzy!