Bosch na pokładzie: Audi A6

22 maja 2019, 23:19

Audi w 2018 r. zaprezentowało 8. generację luksusowej limuzyny z wieloma innowacjami, łączącej komfort ze sportowym charakterem. Auto, w którym zastosowano m.in. technologie Boscha, bazuje na platformie MLB, podobnie jak obecnie produkowane Audi A4 czy Q5.

Innowacją techniczną zastosowaną w Audi z silnikiem V6 jest system miękkiej hybrydy z zasadniczą instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Układ zawiera akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik RSG. System pozwala na rekuperację energii hamowania i żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Efektem jest obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,7 l/100 km.

Audi A6

Zastosowano wiele opcji umożliwiających poprawę zwrotności i pracy zawieszenia, jak układ skrętu tylnej osi, zawieszenie pneumatyczne i system kontroli tłumienia. Kierowca za pomocą pulpitu może zmieniać dynamikę jazdy.

Silniki

Samochód wprowadzono na rynek z dwoma silnikami o mocy 204–286 KM: jeden benzynowy TFSI i jeden wysokoprężny TDI. W jednostkach Diesla zastosowano kompletny układ Bosch Common Rail (pompę, wtryskiwacze), w tym czujniki. Silnik benzynowy ma też kompletny układ bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha wraz z czujnikami. Jednostki napędowe zapewniają moment obrotowy rzędu 400–620 Nm, co gwarantuje wysoką dynamikę jazdy.

Komfort i bezpieczeństwo

W samochodzie są liczne systemy asystujące i połączenie z siecią. Obsługę multimediów umożliwia system MMI touch z dużymi ekranami dotykowymi. Interesujący jest system nawigacji z możliwością samodzielnej nauki na bazie przejeżdżanych tras.

Z systemów komfortu i bezpieczeństwa w Audi A6 znalazły się dostarczone przez Boscha: system ESP, radar dalekiego zasięgu, kokpit, system wycieraczek, a także siłowniki komfortu i mocy (np. elektryczne fotele, podnośniki szyb, szyberdach, kolumna kierownicy, klapa tylna w wersji Avant).

Komfort zwiększają systemy audio zapewniające wrażenie trójwymiarowego dźwięku, system informacji o znakach drogowych i zagrożeniach na drodze oraz aplikacja do wyszukiwania wolnych miejsc parkingowych. Auto można otworzyć również za pomocą smartfona.

Technologia Boscha w Audi A6 (C8) i A6 Avant:

  • Radar dalekiego zasięgu
  • ESP
  • Kompletny układ bezpośredniego wtrysku benzyny, czujniki silnika
  • Kompletny układ Diesla Common Rail, czujniki, czujnik wału korbowego, moduł pedału
  • Pompa Common Rail, wtryskiwacze, przewód przelewowy, czujnik
  • Układ chłodzenia
  • Siłowniki komfortu i mocy (np. elektryczne fotele, podnośniki szyb, szyberdach, kolumna kierowcy, klapa tylna)
  • Zespół przetwarzania mocy
  • Moduł komputera pokładowego
  • Kokpit
  • System wycieraczek
  • Napęd klapy tylnej (Avant)


Artykuł ukazał się w czasopiśmie Autospec

Artykuł sponsorowany Bosch, zdjęcie: Audi

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Darek, 29 maja 2019, 3:32 1 0

O kurcze... "żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Efektem jest obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,7 l/100 km." ale sukces. Gratulacje.

Odpowiedz

Nicoś, 29 maja 2019, 22:58 1 0

Nooo... ale sukces, ale nie wspomniano, co w związku z tymi "start-stop"-ami i jeszcze rozrusznik-alternator w jednym. O to jest dopiero sukces do awaryjności w praktyce - przerobione już z praktyki speców, którzy to siedzą w alternatorach, rozrusznikach. To jest porażka dla samego tego "narządu" w samochodzie, a co za tym idzie fajne trzepanie kieszeni przy awarii tego "narządu" za czym idzie wymiana, bo to w zasadzie nienaprawialne albo horrendalnie kosztowe. Ale i sama wymiana-zakup nowego jest też fajnym kosztem. Tak więc ten start-stop to jest kolejne mistrzostwo "ekologiczne". Wszystko jest przeliczone tak, żeby się psuło i jest potrzeba wymiany, bo nie ma co już naprawiać - "cieniutko" materiału, jakość materiałów .....ach, szkoda monologu. Widać z życia, jak to te super wozy są żywotne.

Odpowiedz