Tańsze zamienniki akumulatorów AGM? Kierowcy zapłacą więcej podczas tankowania!

25 października 2017, 22:29

Czy możemy być pewni, że każdy, niezależnie od marki, zakupiony akumulator AGM do pojazdu typu Start-Stop jest dobrym produktem? Warto, aby kierowcy zadali sobie to pytanie, ponieważ dokonany wybór ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa i decyduje o żywotności akumulatora od momentu jego montażu w pojeździe.

Przy rosnącej liczbie nowych produktów na rynku wtórnym, ceną kuszą tańsze zamienniki mniej znanych marek, przy założeniu, że wszystkie akumulatory wyprodukowane jako AGM są „takie same”. Tymczasem tylko nieliczni producenci akumulatorów są w stanie sprostać dziś wymagającym specyfikacjom obejmującym produkty przeznaczone na rynek oryginalnego wyposażenia. W pozostałych przypadkach akumulatory AGM wciąż produkowane są według przestarzałych technologii, w ramach mniej precyzyjnych procesów, tworzone z komponentów gorszej jakości, przez co utrzymany jest niższy koszt produktu końcowego. W takich akumulatorach szybko mogą wystąpić efekty stratyfikacji, które mają znaczący wpływ na ogólny poziom energii i stabilność napięcia w ramach funkcji pracy systemu Start-Stop.

Ryzyko taniego zakupu

Gdy akumulator nie jest w stanie sprostać szczególnym wymaganiom, które wymusza funkcja Start-Stop w pojeździe, wówczas ulega on szybkiej degradacji, tracąc właściwości pozwalające na szybkie przyjęcie i akumulację ładunku elektrycznego już w pierwszych tygodniach użytkowania. Jeżeli system zarządzania akumulatorem wykryje niewystarczające źródło energii, kierowca bardzo szybko zauważy, że w ruchu miejskim silnik nie jest wygaszany tak często lub restartuje się niemal natychmiast. W takiej sytuacji funkcja systemu Start-Stop, polegająca na oszczędności paliwa, jest znacznie zaburzona. Kolejną oznaką, że akumulator nie utrzymuje stałego napięcia, jest np. wyłączanie się odtwarzacza muzyki lub wycieraczek, gdy silnik nie pracuje.

Dlatego najpewniejszą rekomendacją dla sprzedawcy lub właściciela warsztatu są akumulatory Start-Stop tworzone przez wiodących producentów, jak Exide (producent akumulatorów dla sektora oryginalnego wyposażenia). Firma Exide Technologies w 2004 roku jako pierwsza wprowadziła na rynek akumulator AGM do pojazdów Start-Stop i nieustannie inwestuje miliony euro w programy badawczo-rozwojowe, współpracując z europejskimi producentami samochodów. Firma wciąż udoskonala technologie akumulatorów AGM, EFB oraz tzw. akumulatorów wspomagających (Auxiliary), w celu optymalizacji zużycia paliwa oraz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Exide nieustannie pracuje nad ulepszaniem wydajności akumulatorów AGM, wydłużeniem ich żywotności oraz wzrostem bezpieczeństwa użytkowania, bazując na najlepszych materiałach oraz procesach produkcyjnych. Exide spełnia nieustannie rosnące wymagania technologiczne oraz wydajnościowe, które dyktują producenci pojazdów. Celem jest zapewnienie idealnego współdziałania akumulatorów z obecnymi w pojazdach systemami zarządzania akumulatorem i elektroniką.

Doceniła to firma Volvo, która przyznała Exide nagrodę jakości – prestiżowe wyróżnienie za jakość akumulatorów. Exide tworząc akumulatory na tzw. rynek wtórny (także te z gamy Start-Stop), korzysta z tych samych linii produkcyjnych i prowadzi produkcję według takich samych standardów, jakie obowiązują akumulatory na oryginalne (pierwsze) wyposażenie.

Właściciele starszych modeli pojazdów typu Start-Stop powinni zauważyć różnicę między najnowszymi modelami akumulatorów Exide Start-Stop AGM a ich pierwszą generacją, zamontowaną fabrycznie w pojazdach. Nowoczesny akumulator AGM zapewnia lepsze funkcjonowanie systemu Start-Stop podczas jazdy po mieście i wpływa na większą oszczędność paliwa. Porównując produkty takich producentów jak Exide z tańszymi alternatywami AGM, warto mieć na uwadze, że oszczędność przy zakupie zostanie w dłuższej perspektywie zniwelowana przez większe zużycie paliwa.

Artykuł sponsorowany Exide

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!