Co zagraża producentom części?

11 października 2017, 15:55

Producenci części i komponentów muszą być stale na baczności w obliczu narastających zagrożeń. Są nimi m.in. nowe regulacje prawne stwarzające kolejne bariery na drodze rozwoju czy też problemy rynku pracy i coraz wyższe standardy technologiczne.

Podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się sesja pod tytułem „Produkcja części i komponentów motoryzacyjnych w Polsce i Europie”, podczas której będzie można dowiedzieć się tego, jakie zagrożenia czekają na branżę produkcji części w najbliższym czasie. Przedstawiciele najważniejszych branżowych organizacji i instytucji wyjaśnią na jakim etapie tworzenia nowych regulacji prawnych obecnie znajduje się branża i czy można jeszcze wpłynąć na ich lepsze dostosowanie do potrzeb.

Co się zmieni w prawie dla producentów?

Sesja zostanie otwarta prezentacją pod tytułem „Motoryzacja w labiryncie zmian prawnych oraz ich wpływ na producentów części i komponentów”. Zostanie ona wygłoszona przez członków organizacji CLEPA (jest to jedyna organizacja reprezentująca interesy producentów części i komponentów motoryzacyjnych w Brukseli). Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, w trakcie wystąpienia prowadzący wskażą największe zagrożenia i najnowsze spodziewane zmiany legislacyjne. Zmiany te mogą poważnie zagrozić firmom, które nie są na nie przygotowane.

W jaki sposób powstają regulacje, które mogą zagrozić branży? Wyjaśni to druga prezentacja, którą poprowadzą wspólnie Mariola Hauke (przedstawiciel CLEPA doskonale poruszająca się w zawiłościach technicznych regulacji prawnych) oraz Alfred Franke (od 26 lat zaangażowany w motoryzację i działania na rzecz przemysłu oraz rynku motoryzacyjnego). Prowadzący przekażą unikalną wiedzę dotyczącą mechanizmów tworzenia regulacji prawnych w Brukseli. Przekażą także wskazówki na temat dróg, którymi powinna podążać branża, aby utrzymywać się na fali tych europejskich zmian prawnych, a nie pogrążyć się w niej.

Przemysłowe rewolucje

Podczas sesji zostaną omówione także inne palące problemy branży produkcji części motoryzacyjnych. Odbędzie się dyskusja z udziałem ekspertów. Wiemy już, że będą to m.in. Andrzej Soldaty (przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju), Michał Kot (z firmy Siemens) oraz Marek Potoczny (z firmy Valeo).

Na liście poruszanych tematów znajdują się m.in. problemy kadrowe w motoryzacji oraz pomysły na ich rozwiązywanie. Nie mniej interesująco zapowiada się dyskusja na temat szybko rozwijających się trendów, które już wkrótce zrewolucjonizują przemysł motoryzacyjny. Robocza nazwa tej części dyskusji to „Inteligentna fabryka – przemysł 4.0”. Wspomniane trendy pozwolą na znaczną redukcję kosztów, a tym samym przyczynią się do gwałtownego wzrostu niektórych firm, ale zarazem dużych problemów pozostałych przedsiębiorstw.

 

Opisana w artykule sesja będzie częścią XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Odbędzie się on w dniach 8-9 listopada w Hotelu Sound Garden w Warszawie. Aby wziąć udział w tym wydarzeniu należy wypełnić formularz, dostępny na stronie: http://moto-konferencja.pl/

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!