Mitsubishi częścią aliansu Nissan-Renault

, 21 października 2016, 9:13

Wielkie przejęcie na rynku producentów samochodów zostało sfinalizowane. Japoński koncern Mitsubishi należy teraz do grupy Nissan-Renault, która znacząco rośnie w siłę.

Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że Nissan Motor Co., Ltd. został największym udziałowcem firmy po nabyciu 34 procent jej akcji za kwotę 237 miliardów jenów japońskich, czyli pinad 2 miliardy Euro. Mitsubishi zostanie pełnoprawnym członkiem liczącego 17 lat globalnego aliansu Nissana i Renault, co pozwoli firmie na zwiększenie rentowności działań i zyskowności.

Trzej najwięksi akcjonariusze instytucjonalni w MMC – Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation i The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ – pozytywnie przyjęli inwestycję Nissana i zaoferowali wsparcie w wyznaczaniu członków zarządu. Co istotne, ci trzej akcjonariusze instytucjonalni Mitsubishi zachowają wraz z Nissanem ponad 51 procent kapitału akcyjnego.

Nissan i Mitsubishi rozpoczną teraz współpracę nad zakrojonym na szeroką skalę programem synergii. W ciągu pięciu lat chcą zbudować duży program w zakresie produkcji samochodów typu minicar. Główne cele połączenia firm to oczywiście redukcja kosztów poprzez m.in. wspólne zakupy podzespołów, wspólne wykorzystanie fabryk, wspólne płyty podłogowe dla samochodów, współdzielenie technologii.

Możemy zatem spodziewać się, że w niedługim czasie na rynku pojawią się auta Mitsubishi wykorzystujące technologię Nissana i Renault i odwrotnie. Francusko-japońska grupa zanotowała w ostatnich latach wysokie zyski dzięki dobrej sprzedaży pojazdów marek Nissan, Renault, a także budżetowych modeli marki Dacia. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Renault zacieśniło także swoją współpracę technologiczną z Mercedesem. Mitsubishi będzie kolejną solidną marką w portfelu aliansu.

Rynek producentów samochodów konsoliduje się. Największe grupy świata: Volkswagen, Fiat-Chrysler, PSA i Nissan-Renault wciąż dążą do kolejnych przejęć i wdrażania redukcji kosztów, dzięki możliwości stosowania tej samej technologii w maksymalnej liczbie modeli aut.

Dowiedz się więcej

SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault
SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault

Dwie rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut. Zastosowane w Renault Espace III generacji (oraz Avantime) łożysko VKBA 3497 ma specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Naturalnym odruchem mechanika jest usunięcie […]

Bosch stworzył nowy system multimedialny dla Nissana
Bosch stworzył nowy system multimedialny dla Nissana

Kontynuując partnerską współpracę, Bosch stworzył dla Nissana nowy system multimedialny z innowacyjną funkcją nawigacji. Dzięki nowemu systemowi NissanConnect kierowca i pasażerowie podróżujący samochodem mogą być w stałym kontakcie ze światem zewnętrznym. Oprócz 7-calowego kolorowego ekranu dotykowego, system oferuje szereg praktycznych funkcji rozrywkowo-informacyjnych oraz poprawiających komfort podróżowania (Driving Convenience). Należą do nich: możliwość korzystania z usług […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

jamci, 29 października 2016, 20:00 0 0

Mam nadzieje, że to grupa Renault - Nissan będzie dyktować warunki. Nic więcej nie napiszę bo mnie tu straszą art.212 KK. Kto w branży, ten wie co mam na myśli. Serdeczne życzenia dla właścicieli nowszych miśków

Odpowiedz